Kde jsou slabá místa záchranného plánu a proč Česko vymýšlí vlastní cestu v záchraně aerolinek.
Ještě před deseti lety zaměstnávaly ČSA 3300 lidí a létaly padesátkou letadel. Dnes vlastní firma jen jedno jediné letadlo a pronajímá si jich dvanáct. Všechna ale ani nelétají. A právě tato velmi utlumená firma se stala klíčem ke stovkám milionů záruk, které na svou záchranu od státu žádá mateřská letecká společnost Smartwings.
Právě teď se na ministerstvu dopravy připravují noty, podle kterých bude stát firmu sanovat.
Všeci zachraňujú
Smartwings o záchranu bojují, jak se dá. Platí si inzeráty, pořídily si i speciální „SOS“ webové stránky, lobbují u politiků. Hlavní argument, že záchranu dostávají i ostatní obdobné evropské firmy postižené výpadkem v důsledku koronakrize, je pochopitelný.
Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot