Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Rozvodná síť je připravena. Ani milion elektroaut ji nestrhne

Rozvodná síť je v dobrém stavu a nástup elektromobility bez velkých potíží zvládne. Zadarmo to ovšem nebude.

Rozvodná síť je připravena. Ani milion elektroaut ji nestrhne
Podle orientačního propočtu bude milion elektrických aut potřebovat dobíječky za 46 miliard korun. | Tomáš Novák týdeník HROT

Představme si, že po českých silnicích jezdí milion elektromobilů. Podle optimistů tohoto čísla dosáhneme za patnáct let, podle pesimistů spíš až za dvacet. Časový horizont pro tuto chvíli nechme stranou a pojďme se zaměřit na to, co taková expanze udělá s rozvodnou sítí a obecně s českou energetikou.

Narážíme zde na řadu mýtů a spekulací. Třeba že budeme muset investovat stovky miliard korun do posílení elektrické sítě a do nových elektráren, nebo vše skončí blackoutem. Týdeník Hrot proto oslovil odborníky z ČVUT, společnosti ČEZ a poradenské firmy EGÚ Brno, aby zjistil, jak se věci mají. 

Jejich verdikt je jednoznačný: síť se kvůli milionu elektromobilů nezhroutí a nárůst spotřeby elektřiny zvládne jeden jaderný nebo paroplynový blok.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit