Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Refrén mezi pražci

Po roce má Česko další sérii železničních nehod. Opakují se stejné potíže, které hnutí ANO v dopravě loni nedořešilo.

Refrén mezi pražci
Stejně jako loni, i letos došlo k sérii železničních nehod. Jedna z nich se stala v polovině června u Struhařova na Benešovsku, kde se srazil osobní vlak s autobusem. Záchranáři ošetřili deset lidí. U nehody zasahovaly všechny složky Integrovaného záchranného systému. Škodu Drážní inspekce vyčíslila na téměř tři miliony korun. | Profimedia.cz

Známé politické přísloví praví, že když chceš nějaký problém zahrát do ztracena, vytvoříš na něj komisi. To samé se stalo nyní po sérii železničních nehod. Šestnáctičlenný tým vede superministr a nespavec Karel Havlíček. Jenže úplně stejnou sérii nehod zaznamenaly dráhy vloni na jaře, kdy dokonce vlak bez strojvedoucího ujel šest kilometrů. Vzniknout měl tehdy bodový systém strojvedoucích, zpřísnit se měly jejich zkoušky, mělo se lépe hlídat, aby bez přestávek na odpočinek nepřebíhali mezi dopravci. Řešení problému jsou tedy více než rok známá, ale nikdo je neprosadil.

Lidská chyba

Tohle je jen část událostí loňského jara: Vlak RegioJetu dělilo od srážky s drezínou 37 metrů, dva vlaky se srazily v Brně na hlavním nádraží a zranilo se 22 lidí, u Ronova nad Doubravou se po srážce zranilo šest cestujících, na Vysočině ujel vlak šest kilometrů bez strojvedoucího. Hnutí ANO, které tehdy stejně jako dnes vede resort dopravy, slíbilo nápravu. Zvýšily se kontroly strojvedoucích a série nehod přestala.

Jenže hlubší řešení problému nepřišlo a situace se vrátila k tragickým okamžikům zase letos. Nejtragičtější byl v červenci střet dvou vlaků na Karlovarsku u Perninku, při kterém zemřeli dva lidé a dalších 24 bylo zraněno. Další tragická nehoda se stala u Českého Brodu, kde v polovině měsíce narazil osobní vlak do zadní části nákladního expresu. Při nehodě zemřel strojvedoucí. Příčiny nehod se zatím vyšetřují, podle předběžných zpráv šlo o lidské chyby.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit