Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Chce to privátní pojištění a zavřít část nemocnic,“ říká respektovaný lékař

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Že sociální sítě ovládá progresivní levice? Nesmysl, velká část influencerů je pravicová

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Celý článek
0

Refrén mezi pražci

Po roce má Česko další sérii železničních nehod. Opakují se stejné potíže, které hnutí ANO v dopravě loni nedořešilo.

Refrén mezi pražci
Stejně jako loni, i letos došlo k sérii železničních nehod. Jedna z nich se stala v polovině června u Struhařova na Benešovsku, kde se srazil osobní vlak s autobusem. Záchranáři ošetřili deset lidí. U nehody zasahovaly všechny složky Integrovaného záchranného systému. Škodu Drážní inspekce vyčíslila na téměř tři miliony korun. | Profimedia.cz

Známé politické přísloví praví, že když chceš nějaký problém zahrát do ztracena, vytvoříš na něj komisi. To samé se stalo nyní po sérii železničních nehod. Šestnáctičlenný tým vede superministr a nespavec Karel Havlíček. Jenže úplně stejnou sérii nehod zaznamenaly dráhy vloni na jaře, kdy dokonce vlak bez strojvedoucího ujel šest kilometrů. Vzniknout měl tehdy bodový systém strojvedoucích, zpřísnit se měly jejich zkoušky, mělo se lépe hlídat, aby bez přestávek na odpočinek nepřebíhali mezi dopravci. Řešení problému jsou tedy více než rok známá, ale nikdo je neprosadil.

Lidská chyba

Tohle je jen část událostí loňského jara: Vlak RegioJetu dělilo od srážky s drezínou 37 metrů, dva vlaky se srazily v Brně na hlavním nádraží a zranilo se 22 lidí, u Ronova nad Doubravou se po srážce zranilo šest cestujících, na Vysočině ujel vlak šest kilometrů bez strojvedoucího. Hnutí ANO, které tehdy stejně jako dnes vede resort dopravy, slíbilo nápravu. Zvýšily se kontroly strojvedoucích a série nehod přestala.

Jenže hlubší řešení problému nepřišlo a situace se vrátila k tragickým okamžikům zase letos. Nejtragičtější byl v červenci střet dvou vlaků na Karlovarsku u Perninku, při kterém zemřeli dva lidé a dalších 24 bylo zraněno. Další tragická nehoda se stala u Českého Brodu, kde v polovině měsíce narazil osobní vlak do zadní části nákladního expresu. Při nehodě zemřel strojvedoucí. Příčiny nehod se zatím vyšetřují, podle předběžných zpráv šlo o lidské chyby.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit