Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Půl roku po pádu Bohemia Energy přijdou první lidé o energie

Už po velikonočních svátcích začnou někteří dodavatelé odpojovat své zákazníky od elektřiny a plynu.

Půl roku po pádu Bohemia Energy přijdou první lidé o energie
ilustrační foto | Shutterstock.com

Jde o důsledek krachu Bohemia Energy loni na podzim, kdy do takzvaného režimu dodavatele poslední instance (DPI) spadly statisíce domácností. 

Lhůta, dokdy měly uzavřít klasickou smlouvu, vypršela u elektřiny 14. dubna a u plynu to bude 17. dubna. Podle zveřejněných dat Bohemia Energy dodávala ke konci srpna elektrický proud více než 600 tisícům zákazníků a plyn bezmála 300 tisícům.

Že brzy přistoupí k odpojování, oznámila například Pražská energetika. „V týdnu po Velikonocích přistoupíme k odpojování. V první řadě půjde o odběrná místa, která elektřinu odebírají, ale zákazníci současně nekomunikují a neplatí. Naše zkušenost je obecně taková, že po odpojení devět z deseti odběratelů dlužnou částku obratem uhradí a jsou vzápětí opět připojeni k síti. Budou však muset podepsat běžnou smlouvu, protože režim DPI už pro ně neplatí,“ citovala ČTK mluvčího podniku Karla Hanzelku.

V režimu DPI zůstalo u Pražské energetiky 350 odběrných míst. Tři čtvrtiny z nich jsou neobydlené byty s téměř nulovým odběrem. Buď jde o prázdné byty určené k pronájmu, nebo se majitelé dlouhodobě zdržují v cizině.

Společnosti ČEZ Prodej se za půl roku podařilo převést 99 procent ze zákazníků Bohemia Energy na standardní smlouvy, takže v DPI zůstalo před vypršením zákonných termínů 2157 odběratelů. Z toho je 432 podnikatelů a 1725 domácností. Celkem 750 z těchto zbývajících odběrných míst nemělo žádnou nebo jen minimální spotřebu.

ČEZ Prodej od začátku upozorňoval, že DPI je dočasný a že je třeba urychleně přejít na standardní smlouvu. V posledních týdnech je navíc kontaktovali starostové obcí a pracovníci úřadů práce, aby jim vzniklou situaci vysvětlili. Pokud tito zákazníci urychleně nevyřeší smlouvu s novým dodavatelem, dostanou se do takzvaného „neoprávněného odběru“ a bude jim v dalších týdnech přerušena dodávka a odmontován elektroměr.

„Klíčové pro nás bylo převést maximum zákazníků co nejrychleji z režimu DPI na cenově výhodnější standardní smlouvu, ať už u nás, nebo u jiných dodavatelů. Během šesti měsíců jsme tak odeslali přes tři miliony dopisů, e-mailů a SMS zpráv. Naše call centra vyřídila v souvislosti s režimem DPI přes 750 tisíc hovorů a e-mailů,“ sdělil generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.

Dodal, že společnost v průměru každého zákazníka v DPI kontaktovala sedmkrát a patnáctkrát pak ty, kteří zůstávali v DPI až do poslední chvíle. „I díky této masivní komunikaci se nám podařilo převést drtivou většinu zákazníků na standardní smlouvu,“ konstatoval Kadlec.

U společnosti Innogy těsně před uplynutím ochranné lhůty zůstala bez smlouvy a nového dodavatele tisícovka bývalých zákazníků Bohemia Energy. Z původních asi 240 tisíc zákazníků je to minoritní skupina, naopak 99,5 procenta zákazníků z DPI odešlo a má nové smlouvy buď u Innogy, nebo u jiných obchodníků. 

Z tisícovky zákazníků, kteří v DPI zůstali, jich zhruba 800 používá plyn pouze na vaření. Právě to, že na plynu jen vaří a chtějí ho odpojit, uváděli mnozí z těchto zákazníků jako důvod, proč situaci neřešili. Se zákazníky, kteří zůstanou i po 17. dubnu bez smlouvy a nového dodavatele, bude další kroky řešit provozovatel distribuční soustavy.