Pražané jsou spokojeni s výší platů. Dotahují se na Berlín a Vídeň

Obyvatelé Prahy předstihli lidi z Helsinek, Paříže nebo Amsterdamu. Podle průzkumu portálu Euronews Business je se svými příjmy v Praze spokojeno 76 procent respondentů.

Obyvatelé Prahy předstihli lidi z Helsinek, Paříže nebo Amsterdamu. Podle průzkumu portálu Euronews Business je se svými příjmy v Praze spokojeno 76 procent respondentů.

Celý článek
0

Recenze Huawei Watch D2: chytré hodinky i lékařská ordinace v jednom

Firma Huawei představila novou řadu svých chytrých hodinek. A jeden z modelů jsme vyzkoušeli doslova na vlastní kůži. Jak test zdravotních hodinek Huawei Watch D2, které se pyšní například funkcí měření krevního tlaku, dopadl?

Firma Huawei představila novou řadu svých chytrých hodinek. A jeden z modelů jsme vyzkoušeli doslova na vlastní kůži. Jak test zdravotních hodinek Huawei Watch D2, které se pyšní například funkcí měření krevního tlaku, dopadl?

Celý článek
0

Volkswagen chce uzavřít továrnu v Číně, kde se vyrábějí i škodovky

Německý automobilový koncern Volkswagen a jeho nejstarší čínský partner SAIC Motor plánují v reakci na slábnoucí poptávku po automobilech se spalovacími motory uzavřít nejméně jeden závod v Číně. Společný podnik obou automobilek SAIC Volkswagen Automobile se připravuje na to, že příští rok uzavře továrnu ve městě Nan-ťing, kde se vyrábějí vozy Volkswagen Passat a Škoda a jehož roční kapacita je 360 tisíc vozů. S odvoláním na informované zdroje to dnes uvedla agentura Bloomberg.

Německý automobilový koncern Volkswagen a jeho nejstarší čínský partner SAIC Motor plánují v reakci na slábnoucí poptávku po automobilech se spalovacími motory uzavřít nejméně jeden závod v Číně. Společný podnik obou automobilek SAIC Volkswagen Automobile se připravuje na to, že příští rok uzavře továrnu ve městě Nan-ťing, kde se vyrábějí vozy Volkswagen Passat a Škoda a jehož roční kapacita je 360 tisíc vozů. S odvoláním na informované zdroje to dnes uvedla agentura Bloomberg.

Celý článek
0

Poslední děsivé snímky ponorky Titan po implozi odhaleny

Americká pobřežní stráž zveřejnila první snímky vraku ponoru OceanGate Titan, na kterých je vidět, jak se ocasní kužel odloučený od vraku vznáší na dně oceánu.

Poslední děsivé snímky ponorky Titan po implozi odhaleny
Poslední děsivé snímky ponorky Titan po implozi odhaleny | Research Services/USCG

Fotografie byla prezentována během pondělní tiskové konference, která ukazovala následky imploze experimentálního plavidla v hloubce zhruba 3 810 metrů pod hladinou oceánu. Tragédie, ke které došlo 18. června 2023, si vyžádala životy všech pěti pasažérů na palubě.

Vrak ponoru OceanGate Titan, včetně jeho ocasního kužele, byl zachycen dálkově ovládaným podmořským zařízením. Nově zveřejněná fotografie ukazuje, jak se ocasní kužel o délce přibližně 120–150 cm nachází na mořském dně.

Tony Nissan, hlavní inženýr OceanGate, svědčil před Jasonem Neubauerem a Thomasem Whalenem z pobřežní stráže během pondělního slyšení, které proběhlo v jednacím sále rady Charleston County v North Charlestonu, Jižní Karolína.

Fotografie byla pořízena během loňského pátrání po ztroskotaném ponoru. Vyšetřovatelé současně připravují animované video rekonstruující sestup Titanu do hlubin Atlantického oceánu.

Mezi oběťmi byl generální ředitel a spoluzakladatel OceanGate Stockton Rush, britský dobrodruh Hamish Harding, francouzský průzkumník Paul-Henri Nargeolet a dva členové prominentní pákistánské rodiny, Shahzada Dawood a jeho syn Suleman.

Během pondělního slyšení svědčil Tony Nissan, bývalý ředitel inženýrství OceanGate, o bezpečnostních problémech, které údajně Rush přehlížel. Vyšetřovatelé dále odhalili, že Titan během předchozích misí vykazoval desítky závad, včetně 70 problémů s vybavením v roce 2021 a 48 v roce 2022.

Bonnie Carl, bývalá finanční ředitelka OceanGate, a bývalý dodavatel Tym Catterson, jsou také naplánováni k výslechu. Carl pobřežní stráži řekla, že nikdy neviděla, že by specialisté OceanGate podepsali prohlášení o bezpečnosti misí. Popsala je jako bohaté zákazníky bez skutečné kvalifikace.

Stejně jako Nissan, i Carl uvedla, že klíčová rozhodnutí v OceanGate byla ponechána na Rushovi, a že z firmy odešla kvůli obavám o bezpečnost.

Minulý měsíc podala rodina Nargeolet žalobu na 50 milionů dolarů (přibližně 1,1 miliardy korun) kvůli smrti z nedbalosti. Tvrdí, že posádka zažila „teror a duševní úzkost“, a obviňují OceanGate z hrubé nedbalosti.