Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Podivné dědictví z Neanderthalu

Zprvu to podstatné. Dva texty, které byste v novém vydání týdeníku Hrot rozhodně neměli vynechat. V nejznámějším českém lyžařském středisku ve Špindlerově Mlýně se to mele. Desítky původně státních pozemků změnily majitele, spekulanti chtějí změnit územní plán. Kauzu popisujeme v tématu čísla. Druhým textem je rozhovor s kontroverzní členkou rady ČT Hanou Lipovskou. Jaké jsou její motivace? A proč si vzpomněla na Josefa Mengeleho?

Jestli nějaký byznys v Česku karanténa v pozitivním slova smyslu nakopla, pak je to bez velkého hádání e-commerce. V podstatě ze dne na den se kamenné obchody ocitly bez koruny tržeb, a kdo neměl onlinový prodejní kanál, horko těžko jej stihl narychlo zprovoznit. Příležitost jako hrom, a to si pište, že jej velcí hráči, jako je Mall nebo Alza, koukali využít a nabídli svoji kapacitu malým obchodníkům i výrobcům, kterým se velmi zkomplikoval přístup do klasické distribuční sítě.

Jasně že to není nový nápad, Amazon Jeff a Bezose to dělá léta, stejně tak jako Jack Ma se svojí Alibabou a ohromným e-tržištěm Tao Bao v Číně nebo jeho klony v Indii. Jasně že to není zadarmo, a partneři odevzdávají nezanedbatelné procento své obchodní marže, ale v krizi se ukazuje, že to funguje. Čeští hráči jsou ve srovnání s mezinárodními giganty malými rybkami, ale mají výhodu, že jim ti opravdu velcí na trh zatím nelezou, a tak dostávají čas a prostor zkonsolidovat svoje pozice. Nejen doma, ale mohou se dívat i na příležitosti expanze do sousedních zemí, které jsou na tom obdobně.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit