Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Piráti od rovníku. Nejnebezpečnějším místem oceánů je Guinejský záliv

Globální námořní lupiči změnili působiště i obchodní model. Záda jim může krýt nigerijské válečné námořnictvo.

Piráti od rovníku. Nejnebezpečnějším místem oceánů je Guinejský záliv
Pirátské gangy z Guinejského zálivu tráví méně času na palubě přepadené lodi, zato odtamtud odvádějí více rukojmích, než bývalo dříve zvykem. | Profimedia.cz

Každý z nás zažil historku, kterou je dobře dát na Silvestra k lepšímu, ale anglický námořník Rohan Ruparelia a jeho příběh by asi trumfli většinu z nás. Minulý týden uběhl právě rok od chvíle, kdy ropný tanker Nave Constellation, na němž Ruparelia sloužil, kotvil v Guinejském zálivu na dohled od nigerijských břehů.

Za svítání vtrhla na palubu parta ozbrojených mužů. Začali střílet ze samopalů do vzduchu; buď aby zastrašili posádku, nebo se jim to tak prostě líbilo a připadali si mocní. Devatenáct členů posádky se vrhlo k opevněnému prostoru uprostřed lodi, zvanému citadela. Pět z nich to nestihlo; aby je zachránili, opustili citadelu i ostatní. Všichni se stali rukojmími pirátů, kteří za ně vzápětí začali požadovat výkupné.

Nešli na to zrovna šikovně. Oslovili majitele tankeru, firmu Navios Maritime Acquisition Corporation. Její zástupci jim ovšem řekli, že mají proti takové situaci zakoupeno pojištění a že ať si rukojmí klidně třeba opečou na ohni, ale neuvidí ani pětník.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit