Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Pečovatelský kapitalismus

Čím dříve se vrátíme k finančně zdravým principům budování firmy a státu s jasně odděleným účetnictvím, tím lépe

Stačí osmnáct měsíců a chodit ke státním pramenům se naučí i ti, kteří v lepším počasí hřímají o marnotratném pečovatelském státu. Jasně že v těžkých časech je tady stát od toho, aby pomáhal a zabraňoval nevratným škodám, ale současnému vydání „pečovatelského kapitalismu“ chybí koncovka: poznání, že není zadarmo. Právě teď si můžeme dát reprízu toho, jak by (ne)měl vypadat.

Ať už má pravdu šéf Intelu Pat Gelsinger, když říká, že „když budou chtít nejmodernější čipy, dostanou jich auto­mobilky, kolik chtějí“, nebo ne, čipová krize vznikla, řádí nejen v Česku, ale i v Německu a okolí s plnou silou a auto­mobilky a s nimi všichni jejich dodavatelé jsou jako nazí v trní. Milionová, ale spíše miliardová otázka zní, zda postiženým pomoci udržet zaměstnance, i když je trh práce pořád „savý“ a práci by našli, byť možná za poloviční peníze než ve Škodovce. Je-li odpověď ano, pak tedy za jakých podmínek.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit