Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Opravdu reforma?

Pozitivní je, že se příprava revize vzdělávacích programů opět po letech rozběhla. Často se ale zapomíná na souvislosti a opomíjí se dosavadní vývoj školské reformy

Opravdu reforma?
Opakuje se situace jako v případě inkluze. Něco se „nově zavádí“ a zcela se ignoruje dosavadní vývoj. | foto Tomáš Novák, týdeník Hrot

Po publikaci dokumentu expertního panelu ministerstva školství s titulem Hlavní směry revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (viz Hrot 14/2022) se v médiích i na sociálních sítích rozběhlo široké spektrum diskusí a objevila se řada komentářů.

Situace je podobná jako před lety se změnami v podpoře inkluze či společného vzdělávání. I tehdy se podle ministryně školství a části médií do škol inkluze „nově zaváděla“ a ignorovalo se půl století jejího vývoje, stejně jako se ignorovaly názory části odborníků, především těch, kteří měli s inkluzí letité zkušenosti.

Dnes se mluví opět o „reformě“ vzdělávání a často se opomíjejí zkušenosti z více než patnáctiletého vývoje reformy kurikula a jeho implementace ve školách. Pokusím se formulovat pár poznámek k tomuto vývoji.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit