Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Nesajte brčkem, netrubte do trumpety a nepodceňujte Číňany

Začněme tím, co Česko živí, tedy automobilovým průmyslem. Doporučuji rozhovor s Martinem Jahnem, který se před pár dny vrátil z Číny, největšího trhu na auta se spalovacím motorem i na baterky na světě. Po čtyřech letech, kdy tam působil coby viceprezident ve společném podniku FAW-VW, má vhled i nadhled. Sázka na elektromobilitu sice byla výsledkem politické objednávky, ale kostky jsou podle něj již vrženy, kapitál zapuštěn a volba učiněna. Nezbývá, než se s tím popasovat, říká Jahn a VW podle něj rozhodně není bez šancí. Software a baterky nejsou všechno, pořád je tu ještě fajnový cit pro design a jak to všechno dát dohromady, aby „brand“ fungoval a lidi auto chtěli. Jedna pointa v tom rozhovoru zcela určitě utkví v paměti – odpoutání se od ekonomických vazeb s Čínou je dvousečná zbraň, která Číně ublíží, ale méně než Evropě a Americe. Možná ano, možná ne, ale multipolární svět, který si nevěří a neobchoduje navzájem, bude na každý pád všechno, jen ne bezpečný.

Deglobalizace nedeglobalizace, v Česku se bázlivé povahy pomalu bojí sednout do vlaku, protože s nehodami, bohužel i s lidskými oběťmi, se v tomhle létě roztrhl pytel. Výsledky vyšetřování ještě neznáme, komise ovšem bude a podezření je na „lidský faktor“. Na drahách se už léta mluví o tom, že strojvůdci jezdí unavení, nemají dostatečný čas na odpočinek, již dlouho jsou „nedostatkovým zbožím“, a tak někteří zřejmě střídají firmy, aby si vydělali víc. Systém ETCS, který by nerespektování návěstidel v podstatě neměl dovolit, je velmi drahá záležitost a dávat jej do starých mašin moc efektivní nebude – nehledě na to, že to potrvá léta. Není vhodná chvíle na nějaké rychlé překlenovací řešení, které by bylo schopno udělat spolehlivý časový snímek každého strojvůdce? V éře chytrých telefonů že by to nešlo, když tak jako tak vědí, kam se vrtnete?

Když se ocitnete ve vlastním autě daleko od bydliště a nevíte, jak, proč a s kým jste se tam dostal, je to vynikající důvod změnit životní styl, přestat pít a navštívit psychiatra. Ne že by se to dělo běžně, ale stát se to může, a proč by si to spoluzakladatel pražského blockchainového startupu Xixoio vymýšlel. Ale že do jeho projektu vstoupí můj spolužák z gymnázia, takto známý herec Jaroslav Dušek, to bych se fakt nenadál.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit