Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Nazdar 2020

Legiovlak připomíná boje československých legií v Rusku a jejich zásluhu na vzniku Československa

Nazdar 2020
Tomáš Novák týdeník HROT

Legiovlak je ambiciózní projekt Československé obce legionářské, který si předsevzal vytvořit věrnou repliku legionářského vlaku z období let 1918 až 1920, kdy na Transsibiřské magistrále probíhaly válečné operace československých legií. Vlak křižuje Českou republiku a svými expozicemi má pomoci u veřejnosti a hlavně mladých lidí obnovit povědomí o československých legiích a jejich zásluhách na vzniku samostatného státu.

Pro co největší přiblížení podoby legio nářských vlaků a životních podmínek, bojové činnosti a zvyklostí našich dobrovolníků byly vybrány pro rekonstrukci nejčastěji používané typy vozů. Vlak se skládá z plošinového, improvizovaného obrněného, dělového, ubytovacího (těplušky), výstrojního, velitelského, štábního, zdravotního, poštovního a kovářského vagonu.

Při dobývání Transsibiřské magistrály docházelo k obsazování železničních úřadů na stanicích československými legionáři. Celkem disponovalo naše vojsko v Rusku 531 osobními a 10 287 nákladními vozy, které byly uspořádány ve 259 vlacích. V tomto počtu není zahrnuto 27 zdravotních a evakuačních vlaků a mnoho vlaků vojsk spojeneckých.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit