Rána pro Zuckerberga. Metě hrozí kvůli reklamám obří pokuta

Sociální sítě Facebook, Instagram a Threads daly svým uživatelům na výběr. Buď povolíte personalizované reklamy, nebo zaplatíte měsíční poplatek a budete mít od reklam klid. Podle Evropské komise je to ale nepřijatelné a společnosti Meta hrozí pokutou.

Sociální sítě Facebook, Instagram a Threads daly svým uživatelům na výběr. Buď povolíte personalizované reklamy, nebo zaplatíte měsíční poplatek a budete mít od reklam klid. Podle Evropské komise je to ale nepřijatelné a společnosti Meta hrozí pokutou.

Celý článek
0

Komentář: Potvrzení i na špejli od jitrnice. EU se zřejmě rozhodla firmy regulacemi zlikvidovat

Různých ukazatelů a hodnocení budou vyžadovány od firem stovky a většina z nich to sama nezvládne. Poradenské firmy se již těší na byznys, který firmy připraví o obrovské sumy použitelné nejen na mzdy, ale především na inovace a zvyšování konkurenceschopnosti.

Různých ukazatelů a hodnocení budou vyžadovány od firem stovky a většina z nich to sama nezvládne. Poradenské firmy se již těší na byznys, který firmy připraví o obrovské sumy použitelné nejen na mzdy, ale především na inovace a zvyšování konkurenceschopnosti.

Celý článek
0

Čeští vědci vyvíjí speciální mikroskopy, které by mohly pomoci porazit rakovinu

Světelné mikroskopy brněnské společnosti Telight umožňují zkoumat i živé organismy. „Můžeme tak dobře studovat, jaký vliv mají rakovinné organismy na ostatní buňky, jak se pohybují nebo jak svou hmotu při pohybu přelévají,“ vysvětluje ředitel firmy Petr Jaroš.

Světelné mikroskopy brněnské společnosti Telight umožňují zkoumat i živé organismy. „Můžeme tak dobře studovat, jaký vliv mají rakovinné organismy na ostatní buňky, jak se pohybují nebo jak svou hmotu při pohybu přelévají,“ vysvětluje ředitel firmy Petr Jaroš.

Celý článek
0

Na burzu skromněji

Dvě americké technologické firmy vstoupily minulý týden na veřejné trhy: Klaviyo (zabývá se automatizací marketingových postupů) a Instacart (kupuje za vás potraviny a doveze vám je domů)

Na burzu skromněji
ilustrační foto | Shutterstock.com

Obě firmy přitom jednaly relativně skromně. Zakladatelé Klaviya firmu původně rozjeli bez rizikového kapitálu a vydělávali. Před samotným vstupem na burzu vybrali od investorů 450 milionů dolarů, použili je (tradičně) k posílení růstu a (netradičně) se vrátili do černých čísel. I proto si mohli ponechat téměř osmdesát procent firmy (a devadesát procent hlasovacích práv), což investoři jinak neradi vidí. V první den obchodování pak cena akcií poskočila o devět procent vzhůru.

Instacart původně skromný být nechtěl, ale jeho šéfové prováhali období velké poptávky po nových technologických burzovních titulech. Spolu s bankou Goldman Sachs, která IPO připravovala, si toho byli vědomi a přizpůsobili se. „Nehledali jsme ideální tržní moment,“ řekla šéfová Fidji Simoová.

Po odečtení všech nákladů si Instacart ze vstupu (včetně dvanáctiprocentního nárůstu první den obchodování) odnesl sto milionů dolarů za prodej pouze 6,7procentního podílu. Firma si to může dovolit, protože i ona generuje zisk: před vstupem na burzu měla v hotovosti 1,8 miliardy dolarů. Jako by se do kšeftu s digitálními firmami vkrádala dávka realismu. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit