Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Myslete na hotovost Českých drah, připomíná vládě Moody´s

Agentura Moody´s má obavy o budoucí cash flow Českých drah.

Myslete na hotovost Českých drah, připomíná vládě Moody´s
České dráhy, ilustrační foto | Tomáš Turek týdeník HROT

Ratingová agentura Moody´s poslala české vládě nenápadný vzkaz. V hodnocení Českých drah, u nichž de facto agentura určuje, jak draze si budou na trhu půjčovat, vyjádřila nepatrné obavy o budoucí cash flow firmy. Zpráva Moody´s neměla za cíl hodnotit státní akciovku novým ratingem. Jde o pravidelný vzkaz a lehké připomenutí, že firmu sleduje.

„Základní úvěrové hodnocení je omezeno očekávaným záporným volným peněžním tokem v příštích 18 až 24 měsících, který je způsoben vysokými potřebami kapitálových výdajů a dopadem koronaviru,“ píše ve zprávě Moody´s. 

Dráhy jsou podle agentury stále silnou firmou na trhu s hodnocením Baa2, které je dáno také silným vztahem mezi ČD a jejich jediným akcionářem, tedy vládou České republiky, která drží hodnocení Aa3. České dráhy zajišťují v současné době 90 procent trhu osobní železniční dopravy.

Firmu ovšem čekají investice, což v závislosti na požadavcích státu či krajů, které si u ní objednávají spoje, může dát v příštích letech maximální částku až 14 miliard korun. „Agentura konstatuje, že České dráhy jsou stabilní a mají zajištěné prostředky na své fungování. Kvůli plánovaným investicím ale budou využívat externí zdroje financování a zvýší své zadlužení," komentovala zprávu mluvčí ČD Vanda Rajnochová.

Koronavirus se firmy dotkl citelně, v době největšího propadu měla jen deset procent obvyklého počtu cestujících, ještě v červnu se číslo pohybovalo na 50 procentech. Skupina ČD kvůli tomu očekává nižší zisk před odpisy a zdaněním o tři miliardy korun. To jsou právě kombinace faktorů, které Moody´s zmiňuje.

Vláda by vzkaz od Moody´s měla pochopit jako podnět pro to, aby firmu nenechala na holičkách. Už nyní jí umožnila čerpat covidovou pomoc třeba pomocí kurzarbeitu. Jak si dráhy vedly v prvním pololetí, bude známo 10. září, kdy vydají pololetní zprávu.