Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

My ty dálnice postavíme

Sto kilometrů nebo třicet. Důležité je se pochlubit.

Vládní hnutí ANO si dalo jako jeden ze svých předvolebních cílů zrychlení stavby dálnic. A podle toho, že se v roce 2021 otevře přes 100 kilometrů, to může na první pohled vypadat jako úspěch. Jenže tahle teze patří jen do doby, než se poodhalí podstata věci. Jak příznačné pro tuto partaj.

Číslo 101,6 kilometru zní opravdu silně. Vždyť v roce 2020 se síť rozrostla jen o 21 kilometrů, o rok předtím to bylo 33 kilometrů. Ano, v oficiálních číslech ministerstva dopravy se člověk dočte jiné počty. A v tom je právě ten fígl.

Z letošních 101,6 kilometru je potřeba odečíst zhruba 50 kilometrů D1, která se jen opravuje. Otazník také visí nad 22 kilometry hradecké D11, kde jsou stavaři sice v předstihu, ale na to nelze v českých podmínkách spoléhat. Takže letos to může být jak sto, tak možná jen třicet kilometrů. Ale dokud existuje nějaké dobré budoucí zdání, vláda se tím vždycky ráda pochlubí. Stejně jako úspěchem boje proti covidu někdy na začátku léta.

Abychom zasadili ta čísla do kontextu. Na první pohled se může zdát, že těch kilometrů je v porovnání s tím, jak rekordní sumy tečou do dopravního rozpočtu, pořád dost málo. Realita je taková, že rozběhnout stavbu trvá i deset let, takže plody nynější hojnosti budeme sklízet až daleko za horizontem této vlády a i za horizontem té následující, ať bude jakákoliv. 

Reálně se tak hnutí ANO ani nemá čím chlubit, protože vláda se zatím v této oblasti jen zadlužuje a odpovídající efekt se nedostavuje. Jenže vysvětlujte to premiérovi, který očekává ode všech okamžité výsledky. Proto se k sobě lepí čísla a nejistá očekávání, aby to chvíli vypadalo, že bude líp. A neplatí to jen v dopravě, jak víme.