Přijmout výzvu a vrhnout se do vlastního podnikání? Pro mladé Čechy a Slováky jde o lákavou představu
Vyplynulo to z výsledků průzkumu Středoškoláci a podnikání, na němž se podílely dvě tisícovky českých a slovenských studentů v rámci projektu SEED pro Junior Achievement Slovensko, Impact Nation Institute a Nadační fond vzdělávání a podnikání.
O podnikání uvažuje zhruba polovina Čechů i Slováků. Zatímco české studenty motivuje především vlastní svoboda a nezávislost (59 procent), u slovenských středoškoláků jsou to hlavně úspěch a peníze (47 procent).
Češi jsou oproti Slovákům odvážnější – strach z neúspěchu má v Česku 37 procent studentů, na Slovensku 62 procent. V Česku jsou podnikání nejvíce nakloněni mladí lidé z Prahy (75 procent), na Slovensku ti z Trnavského kraje (62 procent).
Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot