Být vlastníkem luxusního automobilu ještě neznamená, že máte zaručen i prémiový servis – alespoň pokud vás tlačí čas. Vyplývá to ze zkušenosti pražských majitelů automobilů Mercedes-Benz, kteří poptávají služby od pravidelné servisní prohlídky po drobné opravy. Mnozí totiž autorizované servisy v Praze obvolávají marně; výjimečné není ani to, že dostanou termín až za měsíc.
„Osobně se nikam nehrnu, ale to, že bych měl zajet na pravidelnou servisní prohlídku, mi doporučilo přímo samo auto. Zkusil jsem proto zavolat do servisu, nicméně po telefonu mi pracovník řekl, že už obsazují termíny koncem dubna. Asi to vydržím, jsem ale rád, že to není nic akutního,“ řekl Hrotu24 Adam, vlastník hybridního modelu GLC.
Podobnou zkušenost sdělil redaktorovi Hrotu i jeho známý, pro změnu majitel modelu GLS. „Jsem už dlouholetý majitel Mercedesů, takže o delších lhůtách vím. Prostě nejlepší je volat třeba i měsíc dopředu, občas si píšeme v internetových diskuzích, kde je to zrovna nejrychlejší. Každopádně těch možností, kde servisovat, není moc,“ řekl Jiří.
Byly tři, teď jen dva
V Praze působily ještě donedávna tři autorizované servisy, u nichž značka Mercedes-Benz garantuje kvalitní služby – Saga Praha, Auto Technologi a M 3000.
V jednom redaktorovi po telefonu sdělili termín prohlídky za tři týdny, v druhém „koncem dubna." Třetí, společnost M 3000, nás ale odmítla zcela. „Nové objednávky na autorizovaný servis už bohužel nepřijímáme,“ sdělil pracovník servisní telefonické linky.
Společnost následně na doplňující otázky reagovala, že servisní služby již poskytovat nebude. „Ke dni 15. 3. 2024 společnost M 3000 ukončila činnost jako autorizovaný oprávce osobních a užitkových vozidel Mercedes-Benz a Mercedes-AMG a nejsme schopni vám v tuto chvíli poskytnout služby autorizovaného servisu. Od 16.3. pokračujeme formou neautorizovaného servisu a naši zkušení zaměstnanci poskytují servisní služby v nejlepší kvalitě dle standardů Mercedes-Benz a za použití originálních náhradních dílů a stávající diagnostiky a servisních nástrojů a přípravků,“ napsal v e-mailu ředitel firmy Richard Srbecký.
Znamená to tedy, že v Praze se v následujících týdnech termíny ještě prodlouží. Pokud tedy značka luxusních vozů brzy neoznámí, že nepřidá další autorizované servisní pracoviště.
Mercedes: Zkuste to přes apku
Podle mluvčího Mercedes-Benz Josefa Hlávky se může termín servisní prohlídky lišit podle řady proměnných. Záleží, s jakým modelem se člověk objednává, co konkrétně je u něj potřeba realizovat a váhu má také způsob objednání. Nejpohodlnější je podle Hlávky mobilní aplikace.
„Jako konkrétní příklad jsem v aplikaci Mercedes me zadal servisní požadavek na vůz Mercedes-Benz E 400 e 4MATIC v následujícím rozsahu: Servis A + Přezutí pneumatik + Výměna opotřebitelných dílů. Dostupné jsou termíny v příštím týdnu,“ uvedl Hlávka a zaslal screenshoty z aplikace.
Na otázky, proč jeden ze servisů končí a zda to pro zákazníky neohrozí kvalitu služeb, nechtěl být mluvčí konkrétní. „Autorizovanou prodejní a servisní síť revidujeme prakticky neustále – vždy s ohledem na potřeby zákazníků, trhu a budoucí výzvy. Děkuji za pochopení, že budoucí plány necháváme bez vyjádření,“ uvedl.
Kromě autorizovaných servisů mohou majitelé vozů využít samozřejmě i těch neautorizovaných, které na internetu lákají třeba i na termín „okamžitě“. V případě záručních oprav je to však vyloučeno, v každém případě pak výrobce neručí za případná pochybení v neautorizovaných servisech, ani za využití originálních náhradních dílů.