Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Masakr se nekoná

Ještě nedávno by si asi každý ťukal na čelo, kdybychom považovali meziroční pokles výkonu ekonomiky na úrovni téměř jedenácti procent za dobrou zprávu, ale v těchto zvláštních časech to asi chápe každý. Mohlo to být o hodně horší.

Na půldruhého měsíce ochromená ekonomika měla podle mnoha zvěstovatelů katastrof propadnout mnohem více. Ale zpráva českých statistiků z konce minulého měsíce ukázala, že český byznys stojí na zdravých základech. Vynikne to zvláště při srovnání s Německem, které propadlo ještě o procentní bod více. A eurozóna dostala dokonce patnáctiprocentní ťafku.

Nejen covid

Při hodnocení musíme být opatrní, protože jde zatím stále jen o odhady, které se v turbulentních dobách obvykle později celkem výrazně upřesňují, ale i tak lze vyvozovat nějaké základní závěry. Tím hlavním je nesporná skutečnost, že problém se koncentruje přinejmenším u nás a v Německu v automobilovém průmyslu. A to také znamená, že covid není vůbec jediným kladivem, které na nás dopadá. Autoprůmysl trpí politicky naordinovanou transformací na elektromobilitu, kde ani zdaleka není vidět na konec tunelu. O současné situaci v automotive přinášíme více v rozhovoru s Martinem Jahnem. Nicméně toto odvětví by se citelně propadlo i bez pandemie, která ho jen postrčila v čase o rok či dva dopředu.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit