Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Mám obavy o české pivo, nesmíme dopadnout jako Německo, říká šéf Budvaru

Patří k národní kultuře a inspirovalo svět. Proto je jedním z poslání národního pivovaru Budějovický Budvar pomáhat veškerému českému pivu, říká ředitel podniku Petr Dvořák

Mám obavy o české pivo, nesmíme dopadnout jako Německo, říká šéf Budvaru
Petr Dvořák | foto Tomáš Novák, týdeník Hrot

Naproti pracovnímu stolu v kanceláři ředitele Budějovického Budvaru visí velký letecký snímek pivovarského areálu. Šéf podniku Petr Dvořák ho má pořád na očích. Přiznává, že na obraz někdy zasněně hledí a přemýšlí, kam dál národní pivovar posunout. „Tenhle letecký snímek je ale už starý, brzy ho vyměníme za aktuálnější,“ říká. Vstane od stolu a ukazuje na velký snímek: „Tady už je nová stáčecí hala, tady celý nový logistický areál, tudy nad silnicí vedou technologické mosty… Na podzim nás čeká architektonická soutěž na novou varnu a upgrade návštěvnického centra. Na to se opravdu těším. Stále přemýšlíme o dalším rozvoji, kam se dále posunout,“ svěřuje se. 

Dodává, že má obavu o osud českého pivního trhu. Stačí třeba zajít do pivní sekce v supermarketu, kde jsou piva naskládaná v nepříliš vzhledných přepravkách a zákazníci obvykle sahají po tom, které je zrovna ve slevové akci. Dokonce i čokolády mají důstojnější místo. „Proč bych měl za pivo jako spotřebitel platit víc, když vidím, jak se s ním zachází? Představte si, že by třeba takto nabízeli Francouzi v obchodech své sýry nebo víno. Místo toho, abychom pivo budovali jako hrdou značku, soutěžíme o nejnižší cenu,“ říká Dvořák.

Vám se ale dařilo. I přes koronavirovou pandemii zažil loni Budějovický Budvar nejlepší hospodářský rok za posledních dvacet let. Čím to?

Dařil se nám export. Z našich top deseti zahraničních trhů rostlo oproti předchozímu roku všech deset. To není obvyklé. Každý z těchto trhů ovšem rostl z trochu odlišných důvodů. Největším naším zahraničním odběratelem je Německo, loni jsme tam vyvezli už více než půl milionu hektolitrů.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit