V průběhu roku se nevyhneme navýšení cen konečných produktů o více než deset procent, říká Dušánek
Nová výrobní hala, vysoký podíl mechanizace a automatizace a razantní zvýšení výroby až na dvojnásobek současného objemu. „Předpokládáme, že tato kapacita bude připravena už pro rok 2023,“ říká generální ředitel a člen představenstva společnosti Kästle CZ Vladimír Dušánek.
Jste lyžař? Testujete osobně vaše výrobky?
Ano, jsem aktivní lyžař, řekl bych, že na lyže pro upravený terén na úrovni experta. Testuji téměř všechny naše výrobky včetně běžek kromě takzvaných „factory“ závodních speciálů pro sjezd, super-G, skoky a lyží na akrobacii. Necítím se úplně ve všech ohledech kompetentní k lyžím pro volný terén, tedy freeride a skialpy, takzvaný touring. Svojí podstatou jsem čistý slalomář. Můj hlas je ale opravdu jen jeden z mnoha, lyže testují celé speciálně sestavené týmy jezdců z mnoha zemí a v různých podmínkách.
Lyže jsou typickým sezonním zbožím, je tedy největší nápor na výrobu právě teď v zimních měsících?
Lyže jsou sice sezonním zbožím, ale vyrábějí se celý rok. Jde o poměrně komplexní produkt, který může mít i více než dvacet dílů. Naše výrobní kapacity jsou vytíženy celoročně, poptávka přesahuje naše aktuální výrobní možnosti, objem výroby v roce 2021 dosáhl zhruba 128 tisíc párů, v roce 2023 určitě překročíme 200 tisíc. Jsme vyhledávaný výrobce, navyšujeme kapacity.
Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot