Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Letiště za všechny prachy

Berlín s mnohaletým zpožděním zprovoznil své skandály opředené letiště. Útrapy předraženého projektu však ještě nekončí

Letiště za všechny prachy
Engelbert Lütke Daldrup dokázal to, na čem mnozí před ním ztroskotali. Dokončením stavby však starosti šéfa letiště BER zdaleka nekončí. | Profimedia.cz

S vtipy na nedokončené berlínské letiště je to stejné jako s bonmoty Miloše Zemana. Zpočátku se jim mnozí smáli, neustálým opakováním však začaly být otravné. Stejně jako prezidentskému humoru ovšem ani „BER-Jokes“ není navzdory zprovoznění o předminulém víkendu ještě definitivně konec.

Na novém aeroportu, známém pod zkratkou BER, po 24 letech od začátku plánování, 14 letech stavby a devíti letech po původním termínu zprovoznění přistály přitom v sobotu první dva stroje Lufthansy a EasyJetu, a odstartoval tak regulérní provoz. Na průšvihy při stavbě by se časem zapomnělo, pokud by letiště bezproblémově sloužilo, jako tomu je třeba u pražského tunelu Blanka.

Prohlášení při slavnostním otevření však dávají tušit, že tomu tak nebude. Podle šéfa Lufthansy Carstena Spohra z Berlína žádný klíčový dopravní uzel nebude a šéf letiště Engelbert Lütke Daldrup se nechal slyšet, že minulá sobota nebyl kdovíjaký historický den. To jsou od muže, který dokončil úkol, na kterém mnozí před ním pohořeli, dost neobvyklá slova.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit