Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Lepší vztahy mezi IT a byznysem

Brněnská firma MoroSystems mění pohled na české IT

Lepší vztahy mezi IT a byznysem
Tomáš Páral, zakladatel a CEO MoroSystems

Z projektu několika kamarádů z IT fakulty je dnes vývojářská firma, která mění spolupráci mezi IT a byznysem v Česku. Společnost MoroSystems má nyní více než 130 zaměstnanců a obrat přes 215 milionů ročně. A slaví patnáct let na trhu.

Nový směr online dárcovství

Obrázky od dětí z dětských domovů, ale i osobností, jako jsou například snowboardistka Šárka Pančochová nebo herec Ondřej Studénka. To vše převedeno na virtuální sběratelské NFT tokeny určené pro charitativní tržiště. To je jen jeden z posledních projektů MoroSystems, který letos v prosinci společnost rozjela spolu s blockchainovým startupem Tatum. Vzniklo tak vůbec první darovací NFT tržiště v Česku pro neziskovou organizaci Dobré víly dětem. Na NFT tržišti nftprovily.cz dostávají lidé za svůj finanční dar poděkování ve formě tokenu k vybranému obrázku. Projekt ukazuje, jak lze fenomén NFT využít ve prospěch online dárcovství.

Řešení na míru nejen pro eBay

Základní filozofií firmy je spokojenost klientů. Výsledkem jsou potom dlouholeté spolupráce se zákazníky, jako je například eBay. Tomu společnost MoroSystems pomocí workflow management řešení zrychlila a usnadnila spolupráci marketingových týmů v pobočkách po celém světě. „V oblasti fintechu jsme kupříkladu pro firmu AEVI vyvinuli systém pro platební terminály čerpacích stanic Total ve Francii, Německu a státech Beneluxu,“ říká zakladatel a CEO MoroSystems Tomáš Páral. Nově firma navázala spolupráci například s nejpoužívanějším portálem online benefitů v Česku Benefit Plus nebo s mediální skupinou Publicis Groupe.

 

Česká špička v Atlassianu

Ve firmách, které potřebují zlepšit spolupráci, pomáhá MoroSystems s nákupem a správou Atlassian nástrojů, od zajištění těch nejlepších podmínek nákupu licencí přes implementaci až po zaškolení uživatelů a administrátorů. „Pokud ve vaší firmě používáte softwarová řešení Jira Software, Confluence nebo další Atlassian nástroje, už jste se s námi pravděpodobně setkali. S Atlassianem máme jedenáct let zkušeností i nejvyšší počet certifikovaných expertů na českém trhu,“ dodává Páral. V rámci Atlassian expertizy firma pracuje například se společnostmi Sazka, T-Mobile nebo ICZ. Řadě klientů, mezi nimiž je třeba nezisková organizace Česko.Digital nebo firma Solargis, také pomáhá s migrací do Atlassian Cloudu. V ČR se společnost MoroSystems jako první stala pro Atlassian platinovým partnerem.

No Paskvil Agile

Tématem, které si firma MoroSystems vzala za své, je zlepšení spolupráce mezi zadavateli a dodavateli softwarových řešení v České republice. „Udělali jsme si výzkum mezi zadavatelskými společnostmi a dodavateli vývoje softwaru. Z něj vyplynulo, že jen třináct procent zadavatelů vývoje softwaru je zcela spokojeno s průběhem a výsledkem spolupráce. Protože právě úzká spolupráce s klienty a sto procent spokojených zákazníků jsou naší vizitkou, rozhodli jsme se stát hybateli změny k lepšímu,“ popisuje Páral.

Pro podporu porozumění při zadávání projektů a nastavování smluv i rolí v dodavatelsko-odběratelském prostředí spustila společnost iniciativu No Paskvil Agile. Cílem iniciativy je do roku 2026 plošně zlepšit způsob, jakým u nás byznys a IT spolupracují na vývoji softwaru. V rámci iniciativy už vyšel e-book Jak vyvíjet software a nevyhazovat peníze z okna, v němž firma nabízí své know-how ke správnému nastavení projektů. Dalšími aktivitami jsou vystupování na konferencích a pořádané workshopy na toto téma.