Milion za elektroauto? Radši ne. Evropu válcuje levná konkurence z Číny a USA

Na evropském trhu chybí laciné verze elektrických aut od evropských výrobců, jako je Volkswagen nebo Volvo. Náskok v prodejích globálně navyšují Tesla a BYD.

Na evropském trhu chybí laciné verze elektrických aut od evropských výrobců, jako je Volkswagen nebo Volvo. Náskok v prodejích globálně navyšují Tesla a BYD.

Celý článek
0

USA s Čínou se přetlačují a globalizace pod náporem praská. Jaký bude svět po obchodní válce?

Rivalita mezi Washingtonem a Pekingem ohrožuje propojování světových ekonomik, ale ukazuje se, že globální systém je odolnější, než by se mohlo zdát.

Rivalita mezi Washingtonem a Pekingem ohrožuje propojování světových ekonomik, ale ukazuje se, že globální systém je odolnější, než by se mohlo zdát.

Celý článek
0

Apple Event 2024: Nové iPhony, umělá inteligence a další novinky

Apple včera uspořádal svůj tradiční podzimní event, kde představil řadu inovativních produktů a technologií. Hlavními taháky letošní akce byly nová řada iPhonů 16 a pokročilý systém umělé inteligence s názvem Apple Intelligence.

Apple včera uspořádal svůj tradiční podzimní event, kde představil řadu inovativních produktů a technologií. Hlavními taháky letošní akce byly nová řada iPhonů 16 a pokročilý systém umělé inteligence s názvem Apple Intelligence.

Celý článek
0

„Krachujeme! Ale vlastně ne.“ PR fiasko Brašnářství Tlustý otřáslo sociálními sítěmi, zareagoval TMBK i majitel Seznamu

Luxusní kožené zboží bylo donedávna to jediné, čím se Brašnářství Tlustý a spol. pyšnilo. Nyní však firma získala nechvalnou pozornost díky sérii komunikačních přešlapů, které otřásly důvěrou zákazníků a vyvolaly bouři na sociálních sítích.

„Krachujeme! Ale vlastně ne.“ PR fiasko Brašnářství Tlustý otřáslo sociálními sítěmi, zareagoval TMBK i majitel Seznamu
Ivan Petrův, majitel a spoluzakladatel Brašnářství Tlustý | foto: Brašnářství Tlustý

Ve středu 8. srpna 2024 firma na svých sociálních sítích zveřejnila naléhavou výzvu o finanční injekci a záchranu byznysu. Jen o několik hodin později však majitel Ivan Petrův obrátil a tvrdil, že firmě žádná insolvence ani krach nehrozí. "Nikdo nekrachuje. Však jen potřebujeme práci," napsal Petrův v reakci na dotaz zákazníka.

Tato náhlá změna rétoriky vyvolala vlnu kritiky. "Brašnářství Tlustý teď přiznává, že lhali a nekrachují, jen chtěli marketing," upozornil na sociální síti X advokát Petr Němec. Experti na komunikaci se shodují, že firma překročila etické hranice marketingu.

"Takové praktiky jsou daleko za etickými hranicemi marketingu a jedná se o klamání zákazníka," uvedl pro iDnes.cz Jiří Böhm, spolumajitel komunikační agentury ABBBA Group. Robert Le Veneur, marketingový konzultant, dodal: "Firma pravděpodobně zkusila extrémní PR taktiku. Extrémní PR taktiky mohou zafungovat, pokud jsou brilantně promyšlené a připravené."

A že šlo jen o marketingový tah? To je podle Petrova „naprosto cynická interpretace“ uplynulých událostí. „Říkají to lidé, kteří nám nepřejí. Je to taková typická česká mentalita: soused má kozu, tak ať mu chcípne. Musím se proti tomu důrazně ohradit, tohle žádná marketingová akce nebyla. To bych byl šílenec, my tu dáváme všanc naší reputaci,“ ohrazuje. „Když nějaký podnikatel řekne, že mu hrozí krach, tak to znamená, že má důvodnou obavu o existenci svého byznysu.“ dodal pro Hrot24 Petrův

Petrův říká, že tato nařčení si bere osobně, ostatně kvůli různým potížím prý zhubl v poslední době o 14 kilogramů. „Za to můžou přesně tyhle stresy. Tohle prostě není legrace a už vůbec ne marketingový tah,“ dodal.

Kauza Brašnářství Tlustý se stala virální a na její vlně se svezlo několik dalších subjektů. PR chyby využil mimo jiné miliardář a majitel Seznam.cz Ivo Lukačovič, známý satirik TMBK pr Seznamzpravy.cz, komentátorský profil klubu SK Líšeň a nebo výrobce pálivých pochutin Spicy Munchies.

Reakce komentátorského účtu, který podporuje fotbalový klub SK Líšeň
https://x.com/sk_lisen

reakce miliardáře a vlastníka Seznam.cz Ivo Lukačeviče
https://x.com/ilblog

reakce pro Seznam zprávy od satirika TMBK
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tmbk-tmbk-krachovat-ci-nekrachovat-to-je-oc-v-brasnarstvi-tlusty-bezi-257446
drsnější satira od výrobce pálivých pochutin Spicy Munchies
https://www.facebook.com/spicymunchies

Finanční analýza firmy naznačuje, že Brašnářství Tlustý skutečně čelí ekonomickým problémům. Podle účetní závěrky za rok 2023 firma vykazovala ztrátu a rostoucí náklady na úroky. 

Tato kauza jasně ukazuje, jak důležitá je transparentní a konzistentní komunikace v dnešním digitálním světě. Jak poznamenal Jiří Böhm: "Já svým klientům vždy říkám, hlavně nelžete, dřív nebo později vás ta lež doběhne. A v dnešní digitální době vás ta lež doběhne určitě dříve než později."