Pád z útesu. Největší investiční banky světa se stahují z Číny, protože prodělávají

Dělat v Číně byznys a vydělávat tam peníze jsou dvě odlišné věci, přičemž prvně jmenovaná je podstatně snadnější než ta druhá. Západní kapitál to teď znovu poznává 

Dělat v Číně byznys a vydělávat tam peníze jsou dvě odlišné věci, přičemž prvně jmenovaná je podstatně snadnější než ta druhá. Západní kapitál to teď znovu poznává 

Celý článek
0

Glosa: Zlaté Bulharsko aneb Cestujte, dokud to jde

Hlavní analytik Hrotu Mirek Zámečník vzpomíná, jak Češi „dovolenkovali“ dříve a kolik je to ve srovnání s dneškem stálo

Hlavní analytik Hrotu Mirek Zámečník vzpomíná, jak Češi „dovolenkovali“ dříve a kolik je to ve srovnání s dneškem stálo

Celý článek
0

Situace už je neúnosná. Známý slum v indické Bombaji čeká rozsáhlá přestavba

Indický slum Dharaví, známý z oscarového filmu Milionář z chatrče, projde radikální proměnou. Na přestavbu jednoho z nejhustěji obydlených míst na světě by měl dohlížet miliardář Gautama Adani, který dokonce v roce 2022 na krátko sesadil Jeffa Bezose z druhé příčky žebříčku nejbohatších lidí světa.

Indický slum Dharaví, známý z oscarového filmu Milionář z chatrče, projde radikální proměnou. Na přestavbu jednoho z nejhustěji obydlených míst na světě by měl dohlížet miliardář Gautama Adani, který dokonce v roce 2022 na krátko sesadil Jeffa Bezose z druhé příčky žebříčku nejbohatších lidí světa.

Celý článek
0

Komentář: Marketingová strategie LFA? Něco mezi profesionální vizí a školním projektem

V době, kdy český ligový fotbal zažívá vzestup na domácí scéně i v Evropě, přichází Ligová fotbalová asociace (LFA) s novou marketingovou strategií. Avšak tato strategie, místo aby odrážela profesionalitu a ambice, působí spíše jako školní projekt než jako promyšlený plán na posílení značky a fanouškovské základny.

Komentář: Marketingová strategie LFA? Něco mezi profesionální vizí a školním projektem
ilustrační foto | PhotoLondonUK / Shutterstock.com

Jaké jsou klíčové aspekty této strategie a proč zůstává daleko za očekáváními, které by si fotbalová veřejnost zasloužila?

Výzvy a příležitosti v českém fotbalu

Na prahu významných změn v českém ligovém fotbalu se zdá, že zatímco kluby jako pražská „S“ a plzeňská „Viktorka“ posouvají hranice úspěchu na evropské scéně, Ligová fotbalová asociace (LFA) se potýká s výzvami, které zastiňují její snahy o inovaci a progres. Nedávný transparentní tendr na prodej televizních a marketingových práv a schválení reformy řízení naznačují směr k větší profesionalizaci, avšak způsob, jakým byla prezentována nová marketingová strategie, vyvolává pochybnosti o její adekvátnosti a odbornosti.

Prezentace strategie: Forma vítězí nad obsahem

Marketingová strategie, která by měla být klíčovým dokumentem každého byznysu, a tím spíše profesionálního sportu, byla prezentována způsobem, který spíše připomíná školní projekt než seriózní podnikatelský plán. Místo obsahu, který by byl v souladu s nejlepšími praxemi a inovativními přístupy k brandingu a propagaci, jsme se dočkali prezentace, která je povrchní a zjevně postrádá hloubku a vizi.

Nedostatky a přehlížené příležitosti

Jednotlivé části strategie, od nejasných cílů až po zneužití korporátního žargonu bez reálného podkladu, poukazují na zásadní nedostatky v pochopení marketingu jako nástroje pro budování značky a angažování fanoušků. Místo konkrétních plánů a strategií jsme se setkali s výčtem obecných frází a cílů, které působí nejen nerealisticky, ale až směšně vzhledem k reálným potřebám a výzvám, kterým český fotbal čelí.

Cesta vpřed

Závěrem, když se snažíme prozkoumat přínosy této marketingové strategie pro budoucnost českého fotbalu, je těžké najít optimistický úhel pohledu. Místo aby LFA posunula ligový fotbal vpřed, její nedávné kroky spíše vyvolávají otázky o její schopnosti efektivně řídit a propagovat sport, který má v Česku dlouhou a hrdou tradici. Nyní, více než kdy jindy, je na klubech, aby převzaly iniciativu a ukázaly cestu k profesionalizaci a inovaci, které český fotbal tak zoufale potřebuje.