Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Když kotel netáhne

Za zfušovanou elektrárnu v Turecku nejspíš zaplatí čeští daňoví poplatníci. Skutečný viník – rakouský Andritz – zřejmě vyvázne bez postihu.

Když kotel netáhne
Turecká elektrárna Adularya se měla stát cennou referenční stavbou, ale místo toho přivedla strojírny Vítkovice k bankrotu. | Archiv

Představte si, že si necháte od jakékoli firmy postavit rodinný domek. Je skoro dokonalý, ale po pár týdnech zjistíte, že nefunguje kotel. Vše je v záruce, takže zavoláte firmě, která vám domek postavila na klíč, a ta donutí subdodavatele k nápravě problému. Tak by to mělo fungovat i ve velkém byznysu. Ale ne vždy je tomu tak. 

Kauza nepovedené elektrárny Adularya, kterou postavilo v Turecku konsorcium vedené firmou ze skupiny Vítkovice, je poměrně známá. Včetně bolestivého faktu, že čeští daňoví poplatníci ve výsledku nejspíš zaplatí účet ve výši až 12 miliard korun. Zatímco Češi a Turci na sebe přehazují vinu, hlavní viník celé kauzy uniká pozornosti i odpovědnosti.

Týdeník Hrot hovořil s pěti projektanty, inženýry či stavbyvedoucími, kteří se na problémové stavbě v Turecku podíleli. Všichni se shodují, že chyba vznikla u rakouského subdodavatele Andritze, který dodal konstrukčně vadné kotle. Podivné je, že Vítkovice ani nikdo jiný z české strany nepřiměl Rakušany nést odpovědnost za jejich selhání. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit