Zprávy se většinou dají vyložit alespoň dvěma způsoby. A my jsme se tentokrát rozhodli pro pozitivní interpretaci. Když se na jednom děsivém inzerátu ukázalo, že stát, respektive ministerstvo zdravotnictví, nedokáže připravit alespoň průměrnou informační očkovací kampaň, opět se ozval soukromý sektor a nabídl Úřadu vlády pomoc.
Zadarmo. Začalo být totiž zřejmé, že by výběrové řízení na toho, kdo by kampaň profesionálně zpracoval, patrně nedopadlo vzhledem ke špatnému zadání soutěže ani vůbec dobře a už vůbec ne včas. Stát sice vyčlenil už před několika týdny na kampaň 50 milionů korun, k jejich smysluplnému čerpání ale v tuto chvíli nechybí jeden, nebo dva kroky, ale asi tak sto.
Další dobrou zprávou je, že stát tentokrát netrval na tom, že to zvládne a dotáhne to do více či méně zdárného konce sám. Po té, co se ozvala kritika a od PR agentur přišla nabídka spolupráce, tendr ministerstvo zdravotnictví zrušilo a na pomoc kývlo. A tak se zdá, že se kampaň rozjede už v době, kdy do Česka budou dorážet první vakcíny.
A nechybí ani remake pověstného hackathonu, kdy se IT firmy snažily státu pomoci s e-shopem na prodej dálniční známky. Výsledkem toho lednového by měly být nápady kreativců, jak působit na Čechy, kteří nejsou očkování nakloněni ani z poloviny. Není důvod hned sýčkovat, že to dopadne podobně jako výsledný e-shop, který zkolaboval už na tiskové konferenci, kde ho ministr průmysl Havlíček představoval.
Je fajn, že i když je naším národním sportem nadávat na neschopnou či všehoschopnou vládu, tak když jde do tuhého, stát o nabídky pomoci z privátu nemá nouzi. A to je přece pozitivní zpráva.
A jednoho možná hned uklidní zpráva, že Škoda Auto má připravený strategický plán vakcinace, takže kdyby se náhodou ten státní hned na poprvé nevyvedl, je od koho opisovat. Jak říká premiér, jsme národ šikulů.