Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Ještě dražší tankování s CCS

Největší poskytovatel tankovacích karet od září zvedl poplatky, menší klienti zaplatí až 2,60 koruny za každý litr paliva.

Ještě dražší tankování s CCS
ilustrační foto | Shutterstock.com

Karetní společnost CCS připravila svým klientům nemilé překvapení. Od počátku září navýšila poplatek všem klientům, kteří mají základní kartu CCS Limit a nakupují méně než pět tisíc litrů pohonných hmot za měsíc. Zatímco do srpna si firma účtovala zhruba 1,90 koruny za litr paliva, od září je to až 2,60 koruny. 

Jak je to možné? Vedle základního poplatku, který dosahuje 0,55 až 0,80 koruny za litr, účtuje u menších odběrů do 5000 litrů ještě příplatek odvozený z aktuální ceny benzinu a nafty. Do srpna tento příplatek dosahoval 0,03 koruny za každých 0,50 koruny nad úroveň deseti korun za litr paliva, od září příplatek uvedený malým písmem pod tabulkou narostl na 0,05 koruny.

Není to první případ, kdy CCS Česká společnost pro platební karty připravila svým zákazníkům podobné „překvapení.“ Na počátku roku 2018 začala všem uživatelům karet účtovat ekologický poplatek ve výši 0,19 koruny za každý natankovaný litr paliva. Firmy a živnostníci, kteří dodatečný poplatek hradit nechtěli, jej museli aktivně odmítnout.

Podle vyjádření CCS se úprava týká ceníku Standard, který firma nezměnila od roku 2012. „Úprava v ceníku automaticky neznamená, že bude tento poplatek v této plné výši aplikován. Většina zákazníků CCS má nastaveny individuální podmínky,“ uvedla pro týdeník Hrot Ester Niemcykova z marketingového oddělení CCS.

Vlastníkem CCS je od roku 2006 americký poskytovatel firemních palivových karet FleetCor. Od té doby postupně zdražuje své služby. Velké řetězce čerpacích stanic – Benzina, Shell, OMV, EuroOil a další – reagovaly tím, že začaly vydávat vlastní tankovací karty. Kamionoví dopravci dnes používají hlavně karty euroShell a Eurowag. V posledních letech na karetním trhu posiluje pozici také společnost Axigon, fungující na principu nákupní aliance.