Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Ještě dražší tankování s CCS

Největší poskytovatel tankovacích karet od září zvedl poplatky, menší klienti zaplatí až 2,60 koruny za každý litr paliva.

Ještě dražší tankování s CCS
ilustrační foto | Shutterstock.com

Karetní společnost CCS připravila svým klientům nemilé překvapení. Od počátku září navýšila poplatek všem klientům, kteří mají základní kartu CCS Limit a nakupují méně než pět tisíc litrů pohonných hmot za měsíc. Zatímco do srpna si firma účtovala zhruba 1,90 koruny za litr paliva, od září je to až 2,60 koruny. 

Jak je to možné? Vedle základního poplatku, který dosahuje 0,55 až 0,80 koruny za litr, účtuje u menších odběrů do 5000 litrů ještě příplatek odvozený z aktuální ceny benzinu a nafty. Do srpna tento příplatek dosahoval 0,03 koruny za každých 0,50 koruny nad úroveň deseti korun za litr paliva, od září příplatek uvedený malým písmem pod tabulkou narostl na 0,05 koruny.

Není to první případ, kdy CCS Česká společnost pro platební karty připravila svým zákazníkům podobné „překvapení.“ Na počátku roku 2018 začala všem uživatelům karet účtovat ekologický poplatek ve výši 0,19 koruny za každý natankovaný litr paliva. Firmy a živnostníci, kteří dodatečný poplatek hradit nechtěli, jej museli aktivně odmítnout.

Podle vyjádření CCS se úprava týká ceníku Standard, který firma nezměnila od roku 2012. „Úprava v ceníku automaticky neznamená, že bude tento poplatek v této plné výši aplikován. Většina zákazníků CCS má nastaveny individuální podmínky,“ uvedla pro týdeník Hrot Ester Niemcykova z marketingového oddělení CCS.

Vlastníkem CCS je od roku 2006 americký poskytovatel firemních palivových karet FleetCor. Od té doby postupně zdražuje své služby. Velké řetězce čerpacích stanic – Benzina, Shell, OMV, EuroOil a další – reagovaly tím, že začaly vydávat vlastní tankovací karty. Kamionoví dopravci dnes používají hlavně karty euroShell a Eurowag. V posledních letech na karetním trhu posiluje pozici také společnost Axigon, fungující na principu nákupní aliance.