Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Jak na emisní povolenky

Odpovědí v nákladní dopravě je LNG a bioLNG

Jak na emisní povolenky
ilustrační foto | Archiv

České republice se v nákladní silniční dopravě zatím nedaří plnit emisní cíle směřující ke klimatické neutralitě v roce 2050. Řešením je větší využití zkapalněného zemního plynu (LNG). Na rozvoji jeho využití v nákladní dopravě pracuje největší český distributor plynu, skupina GasNet.

Cílem Evropské unie je stát se do roku 2050 klimaticky neutrální. V dalším kroku proto počítá s reformou emisních povolenek. Od roku 2027 se budou týkat i silniční dopravy. Nákupy povolenek promítnou do svých konečných cen prodejci paliv, což bude v praxi znamenat, že si dopravci připlatí za každý litr fosilního paliva, zejména nafty.

„Zátěž emisních povolenek bude v případě zkapalněného zemního plynu nižší než u naftových motorů. LNG tak přinese dopravním a logistickým společnostem z dlouhodobého hlediska i finanční výhody. Ještě výraznější úsporu potom nabízí bioLNG,“ říká Filip Dostál, vedoucí Business Developmentu v GasNetu.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit