Kreml: Sankce na Gazprombank jsou snahou bránit vývozu plynu z Ruska

Nové sankce vůči ruskému finančnímu ústavu Gazprombank, které ve čtvrtek oznámily Spojené státy, jsou snahou bránit vývozu plynu z Ruska. Oznámil to dnes Kreml, podle kterého ale Moskva nalezne řešení a se situací si poradí. Sankce brání ruské bance provádět jakékoliv nové transakce, které souvisejí s energiemi a které se dotýkají amerického finančního systému. Také jí zakazují obchodovat s Američany a zmrazují aktiva, která má banka ve Spojených státech, uvedla agentura Reuters.

Nové sankce vůči ruskému finančnímu ústavu Gazprombank, které ve čtvrtek oznámily Spojené státy, jsou snahou bránit vývozu plynu z Ruska. Oznámil to dnes Kreml, podle kterého ale Moskva nalezne řešení a se situací si poradí. Sankce brání ruské bance provádět jakékoliv nové transakce, které souvisejí s energiemi a které se dotýkají amerického finančního systému. Také jí zakazují obchodovat s Američany a zmrazují aktiva, která má banka ve Spojených státech, uvedla agentura Reuters.

Celý článek
0

Plynovod NordStream chce „za hubičku“ koupit americký investor, Trumpův štědrý sponzor

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Celý článek
0

Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Řešením je privátní pojištění a zavření části nemocnic,“ říká respektovaný lékař Netuka

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Jahodová, nebo tvarohová

Nad čím Piráti před volbami přemýšlejí, je důvodem pádu jejich preferencí

Na začátku roku byla koalice Pirátů a STAN překvapivým vítězem předvolebních průzkumů, teď ale musí sledovat, jak nadšení veřejnosti chladne. Piráti proto přemýšlejí, jestli změnit taktiku, vyhodit z vedení kampaně Mikuláše Ferjenčíka, nebo jestli lidem na mítincích nabízet nanuky Míša, či jahodový sorbet. Jenže tahle snaha o záchranu je stejně malicherná, jako když se Bartošovi hoši rozhodli pro jahodový sorbet kvůli tomu, že deset procent lidí má intoleranci na laktózu, a mohli by tak přijít o voliče.

Šéf kampaně Mikuláš Ferjenčík v jednom z rozhovorů řekl, že pokles preferencí je dán zejména faktory mimo Pirátskou stranu. Mýlí se. Znamenalo by to totiž, že i získání voličů by bylo dáno nějakým jiným důvodem. Přitom když kladné výsledky na začátku roku Piráti komentovali, neděkovali náhodě, ale jeden druhému. A bylo to tehdy i 34 ku 22 procentům hnutí ANO.

Jenže když lídr Pirátů v Ústeckém kraji, kde ve sněmovních volbách kandiduje, prohlásí, že je to tam horší než v Rumunsku (ta konotace byla jiná, ale vyznělo to přesně takhle), jindy se poslanec Ondřej Profant nechá slyšet, že „bílí páprdové a většina inklinuje k fašismu“ (tady šlo o manželství pro všechny, které Sněmovna odmítla), a předtím se sám Ferjenčík rozpovídá o uzákonění polyamorie, tedy soužití tří a více lidí, jsou to kopance do vlastního kolene.

Jasně. Normální člověk pochopí Bartošovo přirovnání Ústeckého kraje s Rumunskem, příčetnému nevadí svatby homosexuálů a polymaorie je mu ukradená, ale jsou to velké politické přešlapy. Tahle vyjádření mají velký potenciál strhnout pozornost, a to bohužel úplně jinam, než by politik chtěl. Piráti tím dávají najevo, že nejsou stranou pro mainstream, což je samo o sobě o. k., ale pak nemůžou být naštvaní, že nestrhli mainstream pro své vítězství ve volbách.

Důvodem propadu jejich preferencí není zlepšení epidemiologické situace a není v tom skvělá práce marketingu Andreje Babiše. 

Mimochodem, na tuhle otřepanou frázi svádí dlouhodobě svou neschopnost i ČSSD. Ta je také skvělým generátorem zbytečných informací. Zmrzlinou se to zkrátka dohnat nedá.