Hrotcast: Fialova vláda doma zahájila třídní boj. V Bruselu kritizuje to, s čím sama souhlasila

Může se Česko skutečně do roku 2040 posunout mezi deset nejsilnějších ekonomik EU, nebo jde pouze o naivní přání vlády premiéra Petra Fialy a jejího nového ministra průmyslu Lukáše Vlčka? O tom – i řadě dalších aktuálních témat – se dozvíte v novém Hrotcastu s Markétou Malou a Pavlem Štruncem.

Může se Česko skutečně do roku 2040 posunout mezi deset nejsilnějších ekonomik EU, nebo jde pouze o naivní přání vlády premiéra Petra Fialy a jejího nového ministra průmyslu Lukáše Vlčka? O tom – i řadě dalších aktuálních témat – se dozvíte v novém Hrotcastu s Markétou Malou a Pavlem Štruncem.

Celý článek
0

Analýza: Pro ekonomiku Česka i EU by bylo výhodnější vítězství Harrisové

Pro evropskou i českou ekonomiku by bylo výhodnější, kdyby v listopadových amerických prezidentských volbách zvítězila demokratka Kamala Harrisová. Naopak držitelé amerických akcií by vydělali na výhře republikána Donalda Trumpa. Vyplývá to z analýzy, kterou dnes představili analytici společnosti Cyrrus. Průzkumy naznačují, že souboj o Bílý dům bude letos vyrovnaný.

Pro evropskou i českou ekonomiku by bylo výhodnější, kdyby v listopadových amerických prezidentských volbách zvítězila demokratka Kamala Harrisová. Naopak držitelé amerických akcií by vydělali na výhře republikána Donalda Trumpa. Vyplývá to z analýzy, kterou dnes představili analytici společnosti Cyrrus. Průzkumy naznačují, že souboj o Bílý dům bude letos vyrovnaný.

Celý článek
0

Od bitů ke qubitům: Putování do nitra kvantového počítače

V jádru každého kvantového počítače se nachází kvantový procesor, jehož technologická konstrukce se výrazně odlišuje od klasických procesorů využívaných ve standardních počítačích.

V jádru každého kvantového počítače se nachází kvantový procesor, jehož technologická konstrukce se výrazně odlišuje od klasických procesorů využívaných ve standardních počítačích.

Celý článek
0

Já to na těch prknech ještě dokážu, říká Dagmar Pecková

Ve všem, co se píše na parte, jsem chtěla být naprosto perfektní, říká Dagmar Pecková.

Já to na těch prknech ještě dokážu, říká Dagmar Pecková
Dagmar Pecková | Tomáš Novák týdeník HROT

Operní pěvkyně Dagmar Pecková je opravdu živel. Operní kariéry se vzdala, aby nastartovala novou. Činohra ji evidentně pohltila. Na herectví ji nevzali, ona se k němu ale dostala oklikou teď. Ve hře Mistrovská lekce ztvárňuje slavnou kolegyni Marii Callas, která je jí v lecčems blízká. Na jevišti prožívá skrze ni katarzi svého života a energii by jí zase mohli závidět i třicátníci. 

Jak trávíte čas, když nemůžete vystupovat? Těch měsíců bylo letos už minimálně pět.

Pořád pendluju mezi Německem a Českem. Za hranicemi mám rodinu, tady mám dům a práci. Když jsem se dozvěděla při první karanténě po odjezdu do Německa, že zavřeli hranice, měla jsem vlastně s sebou jen minikufřík a na sobě kozačky a kožich, takže dobrý důvod, proč nakupovat… Jinak mi ale první lockdown vlastně přišel vhod. Měla jsem před sebou zkoušení divadelní hry Mistrovská lekce, což čítalo 44 stran textu, 100 minut jen mého mluveného slova. Skoro tam nezpívám, což je docela vtipné. Já, operní pěvkyně, mám činoherní roli a herečky z divadla zase zpívají operní árie. Takže jsem byla svým způsobem ráda, že mám klid, můžu si zalézt do kouta a tři hodiny v kuse se denně učit text zpaměti. Režisér Petr Mikeska mi říkal cosi o emocionální paměti, ale já vím prd, co to je. Já se musela text nabiflovat. 

Takže vám karanténa nevadila? 

Ta druhá mi vadí velmi, první moc ne. Vlastně se mi hodila ještě z jednoho důvodu. Mám těžké boty, takže mě radary zachytily v rychlosti 160 kilometrů na místě, kde byla stodvacítka. Kromě pokuty mi vzali na měsíc papíry. Takže jsem je s lehkým srdcem odevzdala, 30. dubna mi přišly zpátky a 1. května jsem už odjížděla z Německa za Mikeskou zkoušet. Premiéru jsme měli v Mladé Boleslavi 11. září. Byly na ni docela velké ohlasy. To bylo zadostiučinění. Za půl roku jsem u Mikesky vystudovala čtyři ročníky DAMU. Dostala jsem oslavné kritiky i od lidí, kteří o mně poslední léta mé operní kariéry nepsali nejlíp. Já jim ale rozumím – prošla jsem vyhořením, přechodem, můj hlas už prostě nebyl takový, na jaký byli lidé zvyklí. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit