Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Hrotcast: Co znamená zdvojnásobení německé výroby Tesly pro Škodovku

Lepší marže než Tesla má snad jenom Porsche, BMW a Ferrari, říká v novém Hrotcastu Petr Sklenář.

Hrotcast: Co znamená zdvojnásobení německé výroby Tesly pro Škodovku
HROTCAST Miroslava Zámečníka a Petra Sklenáře

„V krátkodobém horizontu je mladoboleslavská Škoda pořád bohatou nevěstou v koncernu VW, meziročně jí prodeje dál rychle rostou. Velký problém je ale výhled do budoucna,“ říká v nejnovějším dílu Hrotcastu hlavní ekonom J&T Banky Petr Sklenář.

A dodává: „Jsme v období, kdy se to bude v automobilovém průmyslu lámat.“ Nejen koncern Volkswagen, ale všechny evropské automobilky jsou jako ve svěráku – shora tlačí Tesla, jejíž majitel Elon Musk se zjevně rozhodl ještě před nástupem autonomního řízení urvat co největší tržní podíl, a zespoda přicházejí Číňané s levnějšími a sofistikovanými auty. „A do toho se smrštilo hřiště,“ upozorňuje Sklenář s tím, že oproti předcovidové době se v Evropě celkově prodávají jen zhruba dvě třetiny aut. 

Hrotcast

V novém dílu Hrotcastu, společného podcastu týdeníku Hrot a J&T Banky o nejaktuálnějším ekonomickém dění, Petr Sklenář s hlavním analytikem týdeníku Hrot Miroslavem Zámečníkem rozebírali například Muskovy nejnovější manévry, výsledky Tesly a v jejich kontextu velmi odlišné provozní marže různých automobilek. Poslechněte si nový Hrotcast.

Hrotcast najdete každý týden kromě Spotify také na Apple Podcasts, Google Podcasts.