Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Hokejové mistrovství světa výrazně zvýšilo tržby obchodníků v České republice

Nedávno skončené mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v České republice od 10. do 26. května 2024, přineslo nejen sportovní úspěch domácího týmu, ale také významný ekonomický přínos pro hostitelskou zemi. Podle nejnovější analýzy Mastercard Spending Pulse zaznamenali obchodníci v Praze a Ostravě, městech hostících šampionát, výrazný nárůst tržeb.

Hokejové mistrovství světa výrazně zvýšilo tržby obchodníků v České republice
Hokejové mistrovství světa výrazně zvýšilo tržby obchodníků v České republice | Vytvořeno pomocí Dall-e

V Praze, kde se soustředila většina zápasů včetně finále, vzrostly celkové maloobchodní tržby (bez započtení prodeje aut) meziročně o 7,7 %. Kamenné prodejny v hlavním městě dokonce zaznamenaly meziroční nárůst o 11,9 %. V Moravskoslezském kraji, kde se hrály zápasy v Ostravě, stouply tržby o 3,3 %.

Nejvýraznější nárůst byl zaznamenán v sektoru prodeje potravin. Během finálového víkendu 25. a 26. května, kdy český tým získal zlaté medaile, vzrostly tržby prodejců potravin v Praze meziročně o ohromujících 20,6 %. Celkově za dobu konání šampionátu stouply tržby za potraviny v Praze o 19,6 %.

Významný růst zaznamenaly také další sektory. V Praze vzrostly tržby za prodej oděvů o 15,1 % a tržby restaurací o 11,6 %. V Moravskoslezském kraji se zvýšily tržby za ubytování o 15,2 % a tržby restaurací o 10,4 %.

V tiskovém prohlášení komentovala Natalia Lechmanova, hlavní ekonomka institutu Mastercard Economics Institute, tyto výsledky: "Šampionát přinesl výrazné ekonomické oživení ve všech regionech hostitelské země, především v sektorech spojených s pohostinstvím a maloobchodem. Úspěšná jízda domácího týmu za titulem mistrů světa navíc podpořila výdaje domácích spotřebitelů."

Tato data jasně ukazují, že velké sportovní události mohou mít významný pozitivní dopad na ekonomiku hostitelské země, zejména pokud je doprovází úspěch domácího týmu.