Plynovod NordStream chce „za hubičku“ koupit americký investor, Trumpův štědrý sponzor

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Celý článek
0

Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Řešením je privátní pojištění a zavření části nemocnic,“ říká respektovaný lékař Netuka

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Kreml zakázal vývoz uranu do Ameriky. Na ceně se to zatím neprojevilo

Moskva trestá Washington za ekonomické sankce tím, že zakázala vývoz ruského obohaceného paliva do Spojených států. Americké jaderné elektrárny ale mají dostatečné zásoby, takže se to zatím na ceně paliva neprojevilo.

Moskva trestá Washington za ekonomické sankce tím, že zakázala vývoz ruského obohaceného paliva do Spojených států. Americké jaderné elektrárny ale mají dostatečné zásoby, takže se to zatím na ceně paliva neprojevilo.

Celý článek
0

Elektromobily bez dobíječek

Přísné emisní limity prakticky donutí evropské automobilky vyrábět elektromobily, po roce 2035 by se benzinová a naftová auta měla úplně přestat prodávat

Elektromobily bez dobíječek
ilustrační foto | Tomáš Novák, týdeník Hrot

Kromě obav, zda evropští výrobci zásadní transformaci zvládnou, je tu ovšem ještě jeden faktor, který může celý plán zkomplikovat. Evropa hrubě zaostává ve výstavbě dobíjecích stanic pro auta na baterie.

Podle smělých plánů Evropské komise by jich v roce 2030 mělo být v zemích EU asi sedm milionů – jen tak kapacitně uspokojí všechny majitele elektromobilů.

Dosud se jich ale podařilo instalovat pouze 350 tisíc. Z toho přes dvě třetiny navíc stojí v pouhých třech zemích: Německu, Francii a Nizo­zemsku.