Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Dochází Nově dech? Někdejší televizní jednička vsadila na placený obsah a nechala konkurenční Primu přiblížit na dostřel

Miliardářský souboj Šmejc versus Zach. To už televizní trh v minulosti několikrát zažil. Jak dopadne nyní s vyrovnanějšími kartami?

Dochází Nově dech? Někdejší televizní jednička vsadila na placený obsah a nechala konkurenční Primu přiblížit na dostřel
ilustrační foto | Shutterstock.com

Místo herce slaměný panák s maskou, rozpadající se kulisy, nedopsané dialogy. „Takhle by vypadal váš oblíbený seriál ZOO bez peněz zadavatelů. Nenechte si ho vzít,“ říká herečka Eva Burešová ve spotu, kde nabádá diváky, aby nepřetáčeli reklamy ve videoarchivech.

Kampaní „Nepřetáčej“ se dvojka mezi komerčními televizemi v Česku FTV Prima hlasitě postavila za televizní reklamu a zájmy své i svých inzerentů.

Je to symbolické gesto, které potvrzuje aktuální rozpoložení na českém televizním trhu. Zatímco Prima nadále sází hlavně na příjmy z televizní reklamy z volně šířeného televizního vysílání, odvěký konkurent a lídr trhu TV Nova se minimálně od loňska snaží závislosti na televizní reklamě zbavit. Nebo ji alespoň trochu omezit a svůj byznys vyvážit novými příjmy z předplatného digitálních služeb. Jen za poslední rok a půl, co Novu plně kontroluje, začala skupina PPF masivně investovat do vlastní produkce, která je zatím určena výhradně pro službu Voyo.

Diváky i filmové kritiky pozitivně oslovily řemeslně poctivé televizní série jako Případ Roubal, Iveta či Guru. Sázka na Voyo zároveň znamená pro Novu a jejího vlastníka investice do programu ve vyšších stovkách milionů korun, jejichž návratnost je zatím v nedohlednu. A také smělý vstup do souboje s globálními hráči, jako jsou Netflix, HBO Max či čerstvě Disney+. Právě ti se také stále úspěšněji ucházejí o přízeň českého diváka.

Prima dotahuje

Noví vládci TV Nova rozhodně přišli s odvážnou, progresivní a dlouhodobou vizí, ale zároveň dost riskují. Zejména v disciplíně, v níž Nova od devadesátých let působila jako neporazitelný hegemon – a to ve sledovanosti volně šířeného vysílání.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit