Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Dáme jídlo, pak snad i vyděláme

Globální rozvážkové firmy se řídí heslem: expanduj za každou cenu, když ovládneš trh, možná se ti to vrátí.

Dáme jídlo, pak snad i vyděláme
ilustrační foto | Tomáš Novák týdeník HROT

V čase koronaviru, kdy lidé pomalu nemůžou vystrčit nos z domu, byste čekali, že každý, kdo něco rozváží, musí vydělávat jako zjednaný. Zvlášť když je to jídlo, protože v krizi si odepřeme leccos, ale jíst se musí. Jenže ona to tak „ložená věc“ není. Podle mezinárodních průzkumů celý segment „online food delivery“ sice i letos vzroste, ale v globálním měřítku jen asi o 3,6 procenta – na 111 miliard dolarů. Hlavním vysvětlením bylo ekonomické zpomalení, které zasáhlo peněženky zákazníků; během nejtužších lockdownů nefungovali ani kurýři. S nástupem ekonomického oživení by měla ale dovážka jídel rychle růst, do roku 2023 se počítá s dvouciferným ročním tempem přesahujícím 11 procent. 

Jednu margheritu

Průkopníkem objednávání jídla po telefonu se údajně stal italský král Umberto I., který si měl objednat při jednom svém pobytu v Neapoli v roce 1889 pizzu Margheritu, pojmenovanou na počest jeho manželky, královny Markéty Savojské, jejím vynálezcem a restauratérem Raffaelem Espositou. Pravda to být může, ale nemusí. V Neapoli v té době bylo totiž v přepočtu na tisíc obyvatel sice dvakrát tolik telefonů než ve Vídni, ale jedenáctkrát méně než ve Stockholmu a pětadvacetkrát méně než v Atlantě. 

Na každý pád se donáška jídla s přibývajícím počtem telefonů a televizí a vyšší kupní silou obyvatelstva rozmohla. Opravdový rozmach datujeme někam do 50. let minulého století, celkem nepřekvapivě do Spojených států. Byl to šok, ale restaurační byznys se přizpůsobil, a za pár let mu donáška přinesla zvýšení obratu o padesát procent. Další impulz přinesl internet a hlavně aplikace v chytrých mobilech. Dnes si podle průzkumů třetina Američanů objednává jídlo online nejméně dvakrát týdně. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit