Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Dáme jedlo? Nie, nemôžeme. Foodora byla na Slovensku ztrátová a odchází

Slovensko už není pro rozvážkovou službu Foodora, která byla u nás dříve známá pod názvem Dáme jídlo, dostatečně atraktivní. V Česku zatím zůstává vše při starém.

Dáme jedlo? Nie, nemôžeme. Foodora byla na Slovensku ztrátová a odchází
ilustrační foto | Basel Al seoufi / Shutterstock.com

Na Slovensku byl průkopníkem mezi rozvážkovými službami server Bistro.sk. Postupně se k němu přidali další hráči, které působí i v Česku – Wolt, Bolt Food a Foodora. Poslední zmíněná firma se ale s tamním trhem narychlo rozloučila.

Důvodem je podle její mateřské společnosti Delivery Hero „změna investičních priorit“. Foodoře se na Slovensku nedařilo, předloni zvýšila ztrátu o 197 procent na téměř 8,9 milionu eur (přes 225 milionů korun), o rok dříve byla přitom ztráta v eurech „pouze“ třímilionová. Za loňský rok ještě nejsou hospodářské výsledky k dispozici.

Během pandemie byly rozvážkové služby miláčky investorů, situace se ale obrátila po uvolnění restrikcí a zhoršení ekonomické situace, připomíná server e15. Delivery Hero už loni zavřela svá vývojová centra v Turecku i na Tchaj-wanu a stáhla se z Vietnamu. 

Delivery Hero na Slovensku původně působila pod názvem Foodpanda, přesně před rokem ovšem provedla nákladný rebranding na Foodoru. Ostatně tomu tak bylo i v případě Česka, kde její kurýři dříve rozváželi pod značkou Dáme jídlo. 

„Ukončení našich služeb na Slovensku bylo těžkým rozhodnutím. Po pečlivé analýze a zvážení jsme však přesvědčeni, že nám to umožní přesměrovat naše investice do zemí s většími příležitostmi,“ říká Pedram Assadi, šéf evropské divize Delivery Hero. 

Slovenská Foodora už nabídla svým zákazníkům jako alternativu svého bývalého konkurenta: Bolt Food. Ten ihned poté oznámil expanzi do Trenčína a Popradu. Kromě Česka působí Foodora ještě v Rakousku, Maďarsku a severských zemích. Z tuzemského trhu se zatím Foodora stáhnout neplánuje.