Další díl železniční detektivky

Nestandardní byznys patří k české železnici snad od položení prvního pražce na koňce z Českých Budějovic do Lince, jejíž stavbou se české země staly kolébkou evropské železniční dopravy. Po roce 1919 Československé dráhy dělaly největší díru do rozpočtu nové republiky a poté jsme prožili skandál s Jiřím Stříbrným zasahujícím nejvyšší patra politiky. A do něj se rovněž dost nestandardně vložil prezident Masaryk, jak o tom píše kolega Drchal v tomto čísle týdeníku Hrot.

Po listopadové revoluci se střídali generální ředitelé Českých drah skoro stejně kvapně jako panáci na orloji a o vyšetřování různých kauz nebyla nouze. V poslední době odcházel za dramatických okolností z funkce Josef Bazala z ČD Carga, Pavel Krtek a celá parta Jaroslava Faltýnka z mateřských ČD nebo Správy železniční dopravní cesty.

Nyní bychom se mohli těšit na další díl detektivek o zločinech na kolejích, pokud by se ukázalo, že bratři Šuškové z Ostravy, dodavatelé vagonů a jejich oprav, mají se svými obviněními ma nagementu ČD Carga pravdu, byť třeba jenom zčásti. Šéf Carga Ivan Bednárik nařčení, jež rozebíráme v tématu tohoto čísla týdeníku Hrot, rozhodně odmítá. Je pravda, že se díky němu náš železniční přepravce v posledních letech posunul dopředu. Máme mu tedy v této kauze důvěřovat? Staré české úsloví říká: Důvěřuj, ale prověřuj.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit