Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

D1 jako etalon ANO

Dokončené opravy D1? Tak trochu fake, ostatně jako vždy, když má něco punc hnutí ANO.

Firmy pracující na opravách D1 se s ministerstvem dopravy dohodly, že je stihnou dokončit ještě před volbami. Státní Ředitelství silnic a dálnic tak oficiálně o víkendu skončilo s opravami D1 a mohli se u toho vyfotit jak premiér, tak superministr Karel Havlíček. Problém je jen v tom, že opravy ještě zdaleka neskončily, a jde tak trochu o fake, ostatně jako vždy, když má něco punc hnutí ANO.

Jakkoli se mohou politici plácat po ramenou, jejich trik platí jen z toho důvodu, že některé nutné opravy prostě vyjmuli z hlavního balíku. Jen proto teď rekonstrukce D1 „skončila“. V reálu přijdou další omezení, například hned příští rok se bude opravovat nedaleko Prahy most Šmejkalka. Jediný dodnes využívaný most z protektorátní éry (ano, čtete dobře) je od loňského roku podepřen, aby nespadl. Budou se kompletně měnit nosné konstrukce a půjde o technicky nejnáročnější akci při opravě dálnice. Bez této rekonstrukce za 52 milionů může D1 považovat za hotovou snad jen politik ANO.

A nejde o jediný úsek. Další dva malé mostky zůstaly neopraveny u obce Měšín nedaleko Jihlavy. Opravit se měly už v roce 2017, ale rekonstrukce se odložila údajně kvůli nedostatku vhodného materiálu až na období po volbách. I tady zřejmě budou probíhat uzavírky, i když jen krátkodobé. Opravovat se má i spodní část dvoupatrového mostu přes Želivku.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit