Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Čipové krizi navzdory. Škodovka loni zvýšila zisk o polovinu

Největší česká automobilka loni prodala meziročně o 12,6 procenta méně vozů. Přesto vydělala více než v roce 2020.

Čipové krizi navzdory. Škodovka loni zvýšila zisk o polovinu
Výroba ve Škoda Auto, ilustrační foto | foto František Vlček / MAFRA / Profimedia

Problémy spojené s pandemií covidu, a především nedostatek čipů a dalších komponent loni zásadně zbrzdily výrobu v tuzemských továrnách Škody Auto. Kvůli komplikacím firma vyrobila o 280 tisíc vozů méně, než byly původní plány. Podepsalo se to zejména na tržbách: ty meziročně klesly zhruba o půl procenta na 423 miliard korun. Firma to dnes uvedla na tiskové konferenci.

I přesto se jí podařilo v roce 2021 dosáhnout vyššího nekonsolidovaného zisku než o rok dříve. Škoda Auto vydělala meziročně o 45 procent více – celkem 22,4 miliardy korun. Důvodem vyššího zisku navzdory nižším tržbám byl především důraz na výrobu automobilů s vyšší marží. Kromě toho pomohl také vývoj kurzu koruny.

Celá skupina Škoda Auto včetně dceřiných firem loni zvýšila zisk po zdanění o 65,5 procenta na 876 milionů eur a tržby o 3,9 procenta na 17,7 miliardy eur.

Největším trhem byla pro Škodu Auto i v loňském roce západní Evropa, kam putovalo 409 tisíc vozů, tedy o 5,9 procenta méně než v roce 2020. Mezi tři největší trhy patřilo Německo, Rusko a Česká republika. Největší pokles zaznamenala firma v Číně, kde se prodej vozů snížil téměř o šedesát procent procent na 71 tisíc aut.

Škoda Auto očekává komplikace ve výrobě i letos, projeví se především problémy spojené s válkou na Ukrajině. Některé dodávky z východní Evropy chyběly české automobilce už v uplynulých týdnech, kdy musela kvůli chybějícím kabelům omezit výrobu na přelomu února a března. Na výsledcích celé skupiny Škoda Auto, tedy včetně zahraničních závodů, se podepíše také zastavení produkce v Rusku.