Plynovod NordStream chce „za hubičku“ koupit americký investor, Trumpův štědrý sponzor

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Celý článek
0

Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Řešením je privátní pojištění a zavření části nemocnic,“ říká respektovaný lékař Netuka

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Kreml zakázal vývoz uranu do Ameriky. Na ceně se to zatím neprojevilo

Moskva trestá Washington za ekonomické sankce tím, že zakázala vývoz ruského obohaceného paliva do Spojených států. Americké jaderné elektrárny ale mají dostatečné zásoby, takže se to zatím na ceně paliva neprojevilo.

Moskva trestá Washington za ekonomické sankce tím, že zakázala vývoz ruského obohaceného paliva do Spojených států. Americké jaderné elektrárny ale mají dostatečné zásoby, takže se to zatím na ceně paliva neprojevilo.

Celý článek
0

Čínský režim rebrandoval

Partneři olympiády řeší, jak skloubit prodeje a svědomí

Čínský režim rebrandoval
ilustrační foto | Shutterstock.com

Od dob her v Pekingu v roce 2008 se čínská domácí a zahraniční politika významně posunula. Zatímco tehdy se snažila působit jako pragmatický dobrý soused s rozdílnou cestou k ekonomickému úspěchu, v uplynulém desetiletí došlo k určitému „rebrandingu“. Současný mediální obraz Číny už tak přívětivý není.

Definuje jej hlavně potlačení protestů v Hongkongu, stupňující se teror vůči Ujgurům i jiným menšinám, případně rétorické výboje vůči Tchaj-wanu. Čínské politbyro tak v souvislosti s olympiádou staví demokratické země do ožehavé pozice. Zatímco sportovní reprezentace se účastnit budou, mnohé vlády plánují letošní hry bojkotovat.

Reklama v Číně, nebo reklamovat Čínu?

Sponzoři si však žádného podobného názorového kočkopsa dovolit nemohou a uvědomují si, že v rámci svého byznysu extrémně riskují. Strčení hlavy do písku a působení na olympiádě může značkám jako Airbnb, Coca-Cola, Samsung, Toyota či Visa velmi rychle zlomit vaz v rámci dlouhodobě budované pověsti a odsát nemalou část tradičních zákazníků. Kritika režimu jim naopak uzavře dveře na druhý největší trh světa a přinese silné politické tlaky podkopávající jejich ekonomiku.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit