Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Chceš stavět? Zaplať

Pražský magistrát zavádí poplatky developerů za nové bytové projekty. Ke slibovanému snížení cen bytů to ale nepomůže

Chceš stavět? Zaplať
Příspěvky developerů za novou výstavbu mají významně pomoci místním rozpočtům. Za novou čtvrť na žižkovském nákladovém nádraží má Praha vybrat až 1,5 miliardy korun. | foto Tomáš Novák, týdeník Hrot

Jednoho z největších hráčů pražského developerského trhu čeká tento týden významná událost. Ve středu 16. února poklepe šéf společnosti Central Group Dušan Kunovský základní kámen svého dosud největšího projektu. V rámci Parkové čtvrti začne po dlouhých letech příprav stavět v severní části bývalého žižkovského nákladového nádraží.

Firma pozemky koupila už v roce 2016. Prakticky od té doby vyjednává s úřady, aby získala všechna potřebná povolení pro vybudování zhruba 2,5 tisíce bytů. Po mnoha komplikacích, odvoláních a úpravách projektu je nyní hotovo a noví majitelé si klíče od prvních bytů převezmou zhruba za dva roky. Jinými slovy – příprava projektu trvala šest let, samotná výstavba zabere třetinu času.

Na celé nové čtvrti s tisíci byty je zajímavé nejen to, že po nekonečných odkladech přemění nevyužívaný brownfield prakticky v centru města. Nákladové nádraží zároveň bude jedním z prvních případů, na kterých si hlavní město s developery vyzkouší novou metodiku pro příspěvky na infrastrukturu. Tu schválil magistrát na konci ledna.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit