Komentář: Co nám říká Draghiho zpráva? Bez větší federalizace se EU nezmátoří

Ekonomické zaostávání EU není primárně způsobeno eurokraty, ale tím, že EU není ani federace jako USA, ani jednotná jako komunistická Čína. I Česko by čistě racionálně mělo mít zájem spíš na větším rozpočtu a větší federalizaci. Otázka je, zda to evropské národní státy pochopí. 

Ekonomické zaostávání EU není primárně způsobeno eurokraty, ale tím, že EU není ani federace jako USA, ani jednotná jako komunistická Čína. I Česko by čistě racionálně mělo mít zájem spíš na větším rozpočtu a větší federalizaci. Otázka je, zda to evropské národní státy pochopí. 

Celý článek
0

Peníze zase vyhrály. OpenAI se mění z bohulibé neziskovky na bezskrupulózní korporaci

Zakladatel a šéf společnosti OpenAI Sam Altman porušil všechny sliby, s nimiž začal umělou inteligenci propagovat.

Zakladatel a šéf společnosti OpenAI Sam Altman porušil všechny sliby, s nimiž začal umělou inteligenci propagovat.

Celý článek
0

Evropa nezvládá využít zelenou energii. Ceny elektřiny stále častěji padají do záporu

Rychlá expanze obnovitelných zdrojů znamená pro evropský trh s elektřinou nečekaný problém. Ceny elektřiny totiž až příliš často padají do negativního pásma, protože o přebytky elektřiny není zájem.

Rychlá expanze obnovitelných zdrojů znamená pro evropský trh s elektřinou nečekaný problém. Ceny elektřiny totiž až příliš často padají do negativního pásma, protože o přebytky elektřiny není zájem.

Celý článek
0

Český Mediaboard dál expanduje. Po Slovensku vstupuje i do Polska a Chorvatska

„Chtěli bychom zopakovat to, co se nám podařilo v Česku či na Slovensku,“ říká Tomáš Berger, zakladatel a šéf Mediaboardu. 

Český Mediaboard dál expanduje. Po Slovensku vstupuje i do Polska a Chorvatska
Zakladatel a šéf Mediaboardu Tomáš Berger | foto: Mediaboard

Pokrývá monitoring médií ve více než 200 zemích světa a její služby využívají třeba Ikea, Rohlík nebo BMW. Česká technologická společnost Mediaboard vstoupila v roce 2018 s vlastní pobočkou na Slovensko, to jí ale nestačí. Teď je na řadě i Polsko a Chorvatsko. 

„Tyto země splňují kritéria, která jsou pro nás při expanzi důležitá. Konkurenční prostředí tam není zdravé, v Polsku dokonce vládne monopol. Zároveň současní hráči nepřinášejí žádné zásadní inovace a vývoj produktů stagnuje. Do těchto zemí vstupujeme, stejně jako v minulosti v Česku i na Slovensku, s cílem narušit zaběhlé pořádky a rozhýbat zkostnatělý trh,“ říká Tomáš Berger, zakladatel a šéf Mediaboardu. 

Nabídka Mediaboardu tak bude na obou trzích stejná jako v Česku. Kromě tradičního monitoringu médií budou tamní zákazníci moci využít například publikační platformu určenou ke komunikaci s novináři.

Nové trhy nebude společnost řídit z Česka, budou totiž fungovat jako samostatné firmy s vlastním managementem. Polskou pobočku, která se otevřela na začátku září, řídí Marcin Szczupak. Petar Ćuk pak hodlá chorvatskou pobočku nastartovat v polovině téhož měsíce, tedy již za několik dnů.

„Chtěli bychom zopakovat to, co se nám podařilo v Česku či na Slovensku. Tedy rychle se stát nejsilnějším hráčem na trhu. Tato lokální prvenství však nevnímáme jako konečný cíl, ale jako prostředek k tomu patřit do top 5 největších poskytovatelů mediálního monitoringu a media intelligence služeb na světě,“ doplňuje Berger.

Mediaboard vznikl v roce 2015. Jeho cílem je poskytnout českému PR prostředí moderní nástroje pro analýzu a práci s daty. Mediaboard se dva roky po sobě umístil mezi padesáti nejrychleji rostoucími technologickými firmami ve střední Evropě a získal ocenění Deloitte Technology Fast 50. Jeho nástroje real-time monitoringu umožňují analýzy výstupů, e-mailové reporty, statistiky i monitoring sociálních sítí.