Zdravotnictví v propasti. „Chce to privátní pojištění a zavřít část nemocnic,“ říká respektovaný lékař

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Že sociální sítě ovládá progresivní levice? Nesmysl, velká část influencerů je pravicová

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Celý článek
0

Byla nebyla jedna očkovací kampaň

Experti na komunikaci a PR zahájili minulý týden hackathon, ne nepodobný tomu, který uspořádali IT dobrovolníci, když se stát chystal utratit za e-shop na prodej dálniční známky 400 milionů.

Jen tentokrát nejde ani tak o to, že by stát chtěl vypláznout za kampaň, která by měla přesvědčovat o výhodách očkování skeptickou část veřejnosti (a ta není malá), nehorázné peníze, jako spíš o to, že ministerstvo zdravotnictví neumí smysluplně utratit ani ty, které by mělo. Impulzem k sešikování marketingových dobrovolníků byl otřesný inzerát s injekční stříkačkou. A také tendr na komunikační strategii, v jehož zadání chyběla právě klíčová podpora očkování. 

Iniciativa expertů nazvaná Cesta ven chce návrh kampaně a její kreativní řešení předat v půlce ledna státu i firmám, které o ni budou mít zájem, zdarma. To je jistě dobrá zpráva a my budeme doufat, že to nedopadne jako s tím dálničním e-shopem. A nakonec zdá se, že se „pochlapilo“ i ministerstvo zdravotnictví. Vytvořilo nový dokument, na jehož základě chce vyhlásit nové výběrové řízení, a ten už má hlavu a patu. Zároveň začalo pracovat s dobrovolníky, kteří mu chtějí ukázat cestu „ven“ z průšvihu.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit