Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Berlín se chystá na dvoudenní protest řidičů náklaďáků a kamionů

V minulých týdnech Berlín a další německá města opakovaně zablokovali zemědělci. Dnes v Berlíně začíná dvoudenní protest nákladních dopravců proti zdražení mýta a emisních poplatků.

Berlín se chystá na dvoudenní protest řidičů náklaďáků a kamionů
Protest zemědělců v Německu, ilustrační foto | foto Peter Jesche / Shutterstock.com

Němečtí nákladní dopravci dnes v Berlíně zahajují dvoudenní demonstraci proti zdražování mýta a zvyšování poplatku za emise oxidu uhličitého. Metropoli tak po pondělním protestu zemědělců čekají další velké silniční uzavírky.

Dopravci ohlásili jízdu několika kolon nákladních aut a kamionů, jejichž cílem bude Braniborská brána v centru Berlína.

„Máme dost této politiky. Mnozí z nás příští měsíce nepřečkají,“ uvedli dopravci. Požadují nejen opětovné snížení cen mýta a emisních poplatků, ale také to, aby finance vybrané ze silničních odvodů byly investovány do silniční infrastruktury, a ne do železnice.

Jízda nákladních vozidel nad 7,5 tuny podražila už loni v prosinci, kdy v rámci mýta začal platit emisní příplatek 200 eur (4945 korun) za tunu oxidu uhličitého. Emisní zátěž se vypočítává podle emisní třídy konkrétního vozidla. Od letošního července se navíc mýto rozšíří i na menší nákladní vozidla pod 7,5 tuny.

Spolková vláda kancléře Olafa Scholze si od zvýšení poplatků slibuje vybrat do roku 2027 dodatečných 30,5 miliardy eur (754 miliard korun).