Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Becherovka u ledu

Hotely a restaurace postižené koronakrizí srazily prodeje Becherovky až o 80 procent.

Becherovka u ledu
Miroslava Simová | foto Hynek Glos týdeník Hrot

Miroslava Simová přišla před třemi lety řídit z rodného Bulharska českou Becherovku. A zatímco bylo až doposud jejím hlavním úkolem posouvat tradiční bylinný nápoj z českých zemí na Západ, teď se musí soustředit na propad, který celý trh zaznamenal kvůli krizi spojené s koronavirem. Zmizeli turisté, a jak se spolu s tím propadly tržby hotelů a restaurací, které Becherovku nabízely, spadly prodeje v tomto segmentu až o 80 procent. „Počítáme s odhadem dvanáct až čtyřiadvacet měsíců pro zotavení,“ říká šéfka firmy, která vedle Becherovky v Česku nabízí také oblíbený Jameson nebo gin Beefeater, který se před nedávnem stal v portfoliu firmy nejpopulárnějším nápojem.

Jak se u vás v prodejích alkoholu projevila krize spojená s epidemií čínské chřipky?

Koronakrize se dotkla úplně všeho. V životě i v byznysu. Byl to pro nás všechny obrovský šok. Do 15. března jsme zažívali velmi silný rok. Měli jsme za sebou osm silných měsíců, kdy všechny ukazatele a kategorie šly nahoru, pak přišel propad. V prvních týdnech a měsících šlo celé odvětví o 30 až 40 procent meziročně dolů. 

A pokud se zaměříme jen na gastro podniky?

V horeca segmentu (hotely, restaurace, kavárny, pozn. red.) přišel propad až o 80 procent. A i přesto, že některé segmenty v retailu trochu rostly, ani zdaleka to nevykompenzovalo ztráty. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit