Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Zrušte průmysl!

Dvojministr Karel Havlíček přišel s nápadem sloučení resortů dopravy a průmyslu do jednoho ministerstva hospodářství. To je výborná myšlenka, ovšem poněkud nedotažená. Ministerstvo průmyslu je i na poměry státní správy mimořádně nevýkonnou institucí.

Rozhýbat zkostnatělý úřad se v průběhu let nepovedlo mužům ani ženám nejrůznějších schopností a politického zaměření, ať už se jmenovali Kuba, Mládek, Havlíček I., Hüner, Nováková, nebo Havlíček II. Reorganizace resortu je tak nevyhnutelná. Řešením zoufalého stavu je ovšem nikoliv sloučení s jiným megaúřadem a vznik kolosu, který by většinu energie spotřeboval na svůj vlastní chod, nýbrž úplné zrušení a rozprášení strnulých průmyslových struktur.

Oblast telekomunikací by skutečně mohla přejít na nedalekou dopravu, která má k infrastrukturním otázkám blízko. Agenda obchodu a ochrany spotřebitele zase patří ministerstvu zemědělství. To už dnes má rozsáhlé pravomoci v potravinovém dohledu, a s „empéóčkem“ proto v minulosti do sebe nezřídka narážely. Zahraniční investice a export mohou s klidem převzít resorty zahraničí či financí.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit