Hrot24.cz
Značka WeDo končí, nově se bude jmenovat One by Allegro. Poláci už v Česku nainstalovali 140 boxů

foto: Allegro

Značka WeDo končí, nově se bude jmenovat One by Allegro. Poláci už v Česku nainstalovali 140 boxů

V Česku už je 140 výdejních boxů Allegra. První se objevilo na pražském Smíchově, zatím poslední pak o několik kilometrů dál v Ďáblicích. Poláci rovněž přejmenovali českou značku WeDo.

Filip Magalhães

Ke konci března na pražském Smíchově objevil první výdejní box Allegra na českém území. Tehdy ještě nechtěl být polský gigant sdílnější ohledně svých dalších plánů. Finanční ředitel Allegra Jonathan Eastick v květnu prohlásil, že společnost zatím neudělala žádné konkrétní rozhodnutí o tom, kolik schránek u nás nasadí a kdy je naplno rozjede. „V Česku jich už máme několik. Jsme teď v testovací fázi, každopádně v boxech vidíme potenciál,“ řekl tehdy v rozhovoru pro Hrot.

Výdejní boxy už v tuzemsku nabízí Alza a Zásilkovna, které jich zde provozují jednotky tisíců. To, že instalace prvního boxu Allegra je ohrožením pro českou kurýrní službu WeDo, kterou Allegro koupilo před dvěma lety, se ovšem nyní potvrdilo. Značka pod tímto názvem končí – a přejmenovává se na One by Allegro. 

One Boxů je dnes už v Česku kolem 140 kusů. První se, jak už bylo zmíněno, objevil na Smíchově, zatím poslední pak v pražských Ďáblicích. „Spuštění naší vlastní sítě výdejních boxů je přirozeným krokem, jak dále zvýšit pohodlí při nakupování a zároveň opět posunout celkovou kvalitu našich služeb,“ uvedl Jakub Kłoczewiak, provozní ředitel Allegra.

Allegro vybavilo své boxy senzory kvality ovzduší, jeho zákazníci si tak můžou výsledky měření kontrolovat online na mapě všech lokací. Poláci prý také označují místa, kde smí kurýři vykládat zásilky, a zavedli tiché otevírání a zavírání dvířek jednotlivých přihrádek, aby nedocházelo k rušení místních obyvatel. Osvětlování boxů je pak aktivováno pouze v případě potřeby, a to pohybovým čidlem.

Podle polského obra dochází k rebrandingu společnosti WeDo kvůli postupnému sjednocování logistických služeb spadajících pod Allegro napříč všemi trhy, na nichž působí. V rámci tohoto rebrandingu budou postupně nahrazeny uniformy kurýrů, měnit se bude také označení výdejních míst a logistických dep.

„WeDo doručilo v minulém roce úctyhodných 8,2 milionu zásilek a stalo se synonymem rychlého a spolehlivého doručení. Jeho transformace je pro nás vstupem do zcela nové etapy,“ doplnil Kłoczewiak. 

Ve výsledcích Allegra za první čtvrtletí se píše, že Poláci transformují i značky Mall a CZC, které rovněž patří do jejich portfolia, na obchodníky na tržišti Allegra. Podle Easticka to ovšem neznamená, že by došlo k pohlcení tuzemských e-shopů, byť se o těchto obavách často diskutuje. 

Například Mall zůstává pod silným tlakem svého polského vlastníka. Už nyní jsou na jeho stránkách bannery lákající na nákup v Allegru, které se těchto v reklamách pasuje do role „většího Mallu“. Z původních více než dvaceti miliard korun, které Poláci za tento český e-shop dali, zůstává Mall už jen na přibližně čtvrtinové hodnotě.

V dubnu pak ve firmě nastalo hromadné propouštění, o práci přišlo asi 120 lidí. „Jsme velmi zklamaní a litujeme toho. Jde o důsledek posledních dvou let, kdy byla ekonomika slabá – a my viděli, jak se objem podnikání Mallu zmenšuje. Je méně transakcí, které tento e-shop musí zpracovat, nepotřebuje proto tolik lidských zdrojů,“ popsal Eastick Hrotu s tím, že další propouštění už prý v nejbližší době nehrozí.

„Chceme ovšem zlepšit provoz obou e-shopů – Mallu a CZC –, aby to už nebyly oddělené podniky s oddělenými softwarovými platformami i sklady. To není efektivní,“ uzavřel.

Celkově loni Allegro prodalo zboží za 13,6 miliardy zlotých (téměř 80 miliard korun), tržby meziročně vyrostly o 21,8 procenta na 2,1 miliardy zlotých (asi 12 miliard korun) a EBITDA za celou skupinu, tedy vykázaná ztráta před zdaněním, úroky a odpisy, dosáhla na 820 milionů zlotých (zhruba 4,7 miliardy korun).