Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Z každé krize vytěžíme maximum

Jsou největším světovým výrobcem klasických vinylových desek. Teď navíc GZ Media ze středočeské Loděnice chystají rozšíření výroby o další desítky milionů kusů

Z každé krize vytěžíme maximum
Zdeněk Pelc | foto Tomáš Novák, týdeník Hrot

Gramofon s troubou a klikou samozřejmě nemůže v kanceláři Zdeňka Pelce, šéfa největšího světového výrobce vinylových desek, chybět. Nejvýznamnější zákaznická skupina má ale doma moderní přístroje. „Pro někoho to možná bude překvapení, ale jsou to lidé ve věku čtrnáct až třicet let,“ říká Pelc. Začátkem devadesátých let to přitom vypadalo, že jsou desky mrtvé.

Předpokládám, že máte doma gramofon, když je vaše firma největším světovým výrobcem gramodesek. Po nástupu CD nosičů a dalších moderních technologií to ale klasické desky měly hodně nahnuté, byť dnes jsou opět na vzestupu. Nikdy jste se gramofonu nezbavil, neměl jste žádnou pauzu?

Když jsem byl malý, rodiče měli samozřejmě také gramofon. A když jsem v roce 1983 nastoupil do tehdejších Gramofonových závodů sem do Loděnice, byl vlastní gramofon prakticky povinnost. Mám ho doma od té doby. Dokonce pořád stejný. Tehdy to byl profesionální gramofon Sony, který jsme v továrně používali k hudební kontrole. Mám i ohromnou zásobu desek, ani se do jejich počítání nechci pouštět. Většinu z nich jsem ale neslyšel. Pořád si říkám: Až jednou budu mít čas. Jenže ten čas ještě nepřišel.

Čím to podle vás je, že se z gramofonové desky, která byla před pár desítkami let na odpis, stal znovu takový fenomén?

Myslím, že už je určitá nasycenost z přemíry všelijakých dat, která si můžeme stáhnout na internetu. Lidé na klasické desce oceňují její specifický zvuk. Nechci se pouštět do rozboru, jestli je lepší, nebo horší než z cédéčka, ale z CD je zvuk takový laboratorní, na desce je podle mě více přirozený, více plastický. Používám takový laický příměr. Když se vám nějaké místo líbí a chtěli byste ho mít doma jako vzpomínku, máte dvě možnosti: můžete si ho vyfotit kvalitním foťákem, nebo máte druhou možnost, tedy najít si dobrého umělce, aby vám ho namaloval. Co si pak na zeď doma pověsíte radši? Fotku, nebo obraz?

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit