Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Všichni na internet

Obchodníci kvůli vládním restrikcím utíkají na internet. Zájem o nové obchody roste o desítky procent.

Všichni na internet
Miroslav Uďan | Martin Pinkas

Lockdown, který kvůli šíření viru covid-19 vyhlásila už podruhé česká vláda, přiměl i ty poslední obchodníky k přesunu na internet. Platforma Shoptet, lídr ve svém oboru, kterou vlastní internetový podnikatel Miroslav Uďan, hlásí šedesátiprocentní nárůst poptávky po vytvoření nových internetových obchodů. Trend zvyšujícího se zájmu o nové e-shopy se týká i B2B segmentu, tedy obchodování mezi firmami navzájem.

Že za nárůstem stojí změny kvůli koronaviru, potvrzuje analýza toho, na co se obchody na internetu zaměřují. Zájem o stavbu nových e-shopů například klesl třeba v oblasti cestování, a to rovnou o polovinu. Omezení drtí tento obor více než jiné oblasti. Naopak o polovinu vzrostl zájem o e-shopy na prodej potravin a drogerie. I to je logické. Obavy z kontaktu s ostatními změnily nákupní chování Čechů, kteří se naučili potraviny objednávat online.

Shoptet také prozkoumal obrat mezi stávajícími e-shopy, a to od začátku letošního roku do konce minulého týdne, zároveň s meziročním srovnáním oproti stejnému období v loňském roce. Ze srovnání vyplývá, že tyto internetové obchody letos dosáhly v průměru o 37 procent vyššího obratu než loni. „Nejvíce se dařilo potřebám pro domácnost a zahradu s nárůstem 62 procent. O 48 procent stoupl obrat u online prodeje potravin, u drogistického a lékárenského zboží činil 39 procent,“ řekl Miroslav Uďan. Propad celkového obratu kategorií spjatých s cestováním pak činil 48 procent.

Podle Shoptetu také každý měsíc postupně roste počet nových zákazníků, kteří nakupují na internetu. Jen od začátku pandemie přibylo podle odhadů společnosti 14 procent spotřebitelů, kteří předtím online nenakupovali. Spolu s tím stoupá také podíl online plateb kartou – aktuálně činí 36 procent, zatímco před pandemií se pohyboval na úrovni 25 procent.