Slabé portfolio pro Síkelu? Unii jdeme na ruku – a dopadne to takhle

Premiér Petr Fiala si pro Česko vysnil silného eurokomisaře. Portfolio obchodu ale nakonec dostal slovenský diplomat. A jak to bude s českým jádrem, když se klíčovou unijní postavou pro veřejnou podporu stává španělská socialistka a odpůrkyně jaderné energetiky?

Premiér Petr Fiala si pro Česko vysnil silného eurokomisaře. Portfolio obchodu ale nakonec dostal slovenský diplomat. A jak to bude s českým jádrem, když se klíčovou unijní postavou pro veřejnou podporu stává španělská socialistka a odpůrkyně jaderné energetiky?

Celý článek
0

Zákaz frakování. Faktor, který může rozhodnout o novém šéfovi Bílého domu

Donald Trump obviňuje Kamalu Harrisovou, že chce v Americe zavést plošný zákaz frakování. Kandidátka na prezidentku tvrdí, že změnila názor a ukončení těžby ropy a plynu z břidlic už nepožaduje.

Donald Trump obviňuje Kamalu Harrisovou, že chce v Americe zavést plošný zákaz frakování. Kandidátka na prezidentku tvrdí, že změnila názor a ukončení těžby ropy a plynu z břidlic už nepožaduje.

Celý článek
0

FinFocus: Snad nejde o plnění genderových kvót. Komisařku pro startupy nepotřebujeme, je ale dobře, že to EU řeší

Ve speciálním dílu rubriky FinFocus se ptáme venture kapitálových investorů na jejich názor, zda něčemu pomůže nová funkce eurokomisaře pro startupy.

Ve speciálním dílu rubriky FinFocus se ptáme venture kapitálových investorů na jejich názor, zda něčemu pomůže nová funkce eurokomisaře pro startupy.

Celý článek
0

Vítěz Dakaru Macík: Stavíme elektrický kamion. Nechci ale, aby někdo říkal, co máme dělat.

„Během posledních tří let jsme pracovali na vývoji prvního závodního kamionu poháněného výhradně elektrickým motorem. Aktivně sledujeme aktuální trendy, ale zároveň nerad přijímám, když mi někdo nařizuje, co mám dělat. Tento projekt představuje první krok směrem k tomu, abychom za deset let představili něco, co bude mít skutečný význam,“ říká Martin Macík, vítěz kategorie kamionů na Rallye Dakar 2024. Sám však zaujímá kritický postoj k elektrické mobilitě a tvrdí, že by lidé měli mít možnost volby. Nesdílí přesvědčení, že přechod na elektromobily dramaticky sníží emise.

Vítěz Dakaru Macík: Stavíme elektrický kamion. Nechci ale, aby někdo říkal, co máme dělat.

Celý rodinný podnik Macíků je pevně založen na motorsportu a účasti na Rallye Dakar. Otec, Martin Macík starší se zúčastnil Dakaru poprvé v roce 2003 a má spojení s dnes již neexistující značkou LIAZ, s níž v roce 2010 obsadil čtvrté místo.

V rozhovoru Macík hovoří o své vášni pro závodění a zdůrazňuje, jak obtížné je zastavit nejtěžší kamion v poušti. „Dakar, který jel můj táta, byl zcela odlišný závod. Dnes jde o profesionalitu a rychlost. Během těch deseti let došlo k neskutečným změnám, nemůžeme to porovnávat. Můj táta jezdil v tričku a pantoflích; dnes máme oděvy odolné proti ohni, bezpečnostní opatření a zázemí posunuly hranice neuvěřitelně. Jsme dnes tovární posádka - potřebujete pohodlí, abyste další den mohli opět jet na hranici možností,“ dodává Macík.

Rozhovor s vítězem letošního Dakaru Martinem Macíkem