„Dívám se na výsledky raději optikou let 2020 a 2021 a i to vypadá velmi dobře. Máme možná nejvyšší zakázkovou naplněnost v historii, podepsali jsme jedny z největších dealů v historii CSG a jednáme o jedněch z největších vývozních obchodů možná v celé historii České republiky,“ naznačuje David Chour, místopředseda představenstva a finanční ředitel průmyslového impéria, které od otce Jaroslava převzal syn Michal před třemi lety.
Chour je po boku zbrojaře ještě stále poměrně nová tvář, když do CSG nastoupil v srpnu loňského roku. Do konce roku 2019 byl pravou rukou jiného miliardáře, finančníka Davida Berana, vládce skupiny Profireal Group. Spotřebitelské půjčky ale vyměnil za obrněné vozy, radary a munici a rozjetý průmyslový byznys CSG si nemůže vynachválit.
„Například Tatře se podařilo v posledních měsících uzavřít dva obrovské dealy. Ve spolupráci s DAF jde o dodávku pro belgickou armádu. To je první velká vlaštovka v podobě dodávky speciálních vojenských vozů do západních zemí. Bereme to jako první stupínek k dalším dodávkám do zemí NATO. Jde přibližně o 850 vozidel. Druhým obrovským obchodem je zakázka na více než 400 vozů do Indie. To jsou obrovské počty, když si vezmete, že Tatra dnes vyrábí ročně kolem 1200 vozů,“ vyjmenovává Chour s tím, že většinu z indické zakázky by kopřivnická fabrika měla realizovat už letos. Zbytek v dalším roce.
Mezi premianty patří také specializovaná odnož kopřivnické značky, zbrojovka Tatra Defence Vehicles. Ta jíž začíná s výrobou těžkého obrněného speciálu Titus, kde má firma již zakázku na více než 60 vozů pro českou armádu. „A další kontrakty se již rýsují. Z těch opravdu velkých dealů asi ještě mohu naznačit, že jsme uzavřeli obchod s jednou ze severoafrických zemí za stovky milionů eur. Jde o vojenský materiál a zakázku pro společnost Excalibur Army,“ dodává Chour již o poznání tajemněji.
Loni skupina CSG dosáhla konsolidovaných tržeb přes 15 miliard a provozního zisku před odpisy (EBITDA) 2,2 miliardy korun. Co se týče nekonsolidovaných výsledků, které se týkají i propojených společností, které nejsou přímo součástí holdingu (např. Tatra Trucks), tržby dosáhly dokonce 25,7 miliardy korun a EBITDA 3,2 miliardy korun.
Celý rozhovor s Davidem Chourem o kauze Vrbětice, změnách v investiční strategii skupiny i jeho odchodu od Davida Berana čtěte v novém vydání Týdeníku Hrot.